کشف 778 اثر تاریخی در عملیات یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: 778 اثر تاریخی در عملیات ضربتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی کشف شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سرهنگ محمد خسروی افزود: بر اساس گزارشات مردمی به یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مشخص شد شخصی در تفرش اقدام به خرید و فروش اشیا تاریخی می کند که با هماهنگی مقام قضایی و فرماندهی انتظامی شهرستان بلافاصله ماموران این یگان با انجام معامله ای صوری و حضور در محل سکونت فرد مذکور، موفق به کشف و ضبط 778 اثر تاریخی شدند.
وی تصریح کرد: در این عملیات ضربتی با حضور عوامل یگان حفاظت استان مرکزی سه متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
سرهنگ خسروی ادامه داد: : در این عملیات اشیا تاریخی شامل شمشیر و دیگر آثار فلزی مانند جام مفرقی، سر نیزه، حلقه و همچنین تعدادی سکه، سفال و کتب خطی کشف و ضبط شد که در حال حاضر برای کارشناسی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی انتقال داده شده اند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: در کارشناسی اولیه انجام شده مشخص شده قدمت این آثار از هزاره اول قبل از میلاد تا دوره قاجار متغییر است و این آثار برای تاریخ گذاری دقیق نیاز به کارشناسی باستان شناسان میراث فرهنگی دارند.
سرهنگ خسروی عنوان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزیبا تمام توان در خصوص حراست از میراث تاریخی و فرهنگی به فعالیت خود ادامه می دهد و پرسنل این یگان در راستای هر گونه اقدام نسبت به سارقان آثار باستانی و باند های خرید و فروش اشیا تاریخی از آمادگی لازم برخوردار هستند.
وی گفت: گزارش های مردمی به عنوان چشم بینای یگان حفاظت استان مرکزی یاری رسان این دستگاه در راستای مقابله و پیشگیری از جرایم حوزه میراث فرهنگی هستند.

900

کد خبر: 868014

وب گردی

وب گردی