تونل سوم کوهرنگ پس از 20 سال تکمیل شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: تونل سوم کوهرنگ تکمیل شده و فقط پوشش بتونی آن مانده است و بالاخره پس از 20 سال این پروژه به اتمام رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود میرمحمدصادقی در بازدید مسئولان استان و کشور از ورزنه در جمع کشاورزان، اظهار کرد: در حال حاضر سد زاینده رود 165 میلیون متر مکعب آب دارد. دولت تا کنون سه جلسه شورای عالی آب برگزار کرده و استاندار قبلی نیز در همه سه جلسه با طرح 9 ماده ای زاینده رود وارد جلسه ها شده است.

وی افزود: مصوبه 9 ماده ای بخش هایی دارد که اگر بتوانیم به سمت اجرایی کردن آن حرکت کنیم بسیاری از مشکلات آبی قابل حل هستند. هرچند مسایل آب زاینده رود این طور نیست که یک حرکتی انجام دهیم و تمام شود. لحظه لحظه باید از آب مراقبت کنیم و بحث عدم بارگذاری جدید از دی ماه 1392 اجرایی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ادامه داد: برای اجرایی شدن مصوبات 9 ماده ای همه باید پای کار بیاید و تنها ورزات نیرو نباید عمل کننده باشد. جهاد کشاورزی نیز اینجا باید نقش خود را ایفا کند. مسئله زاینده رود به قدری مهم شده است که شورای امنیت ملی چندین بار به این مسئله ورود پیدا کرده است.

میرمحمد صادقی تصریح کرد: با تدابیری که بین دو صنف کشاورزی اصفهان و چهارمحال و بختیاری در حال پی ریزی است قرار شده با برداشت های غیر مجاز برخورد شود. در هفته آینده با مدیر عامل آب منطقه ای و نظام صنفی کشاورزی چهارمحال و بختیاری جلسه داریم و امیدواریم که این جلسه بتواند مساله برادشت های غیرمجاز را بهبود ببخشد.

وی اظهار کرد: باید در طول کل رودخانه نظارت داشته باشیم برداشت ها را کنترل کرده و گروه گشت مستقر کنیم. هر چند این کار بسیار سخت است، اما قرار شده که آرام آرام و با کمک کشاورزان این اتفاق در طول کل زاینده رود انجام شود و برای این موضوع همه باید وارد گود شوند. این اتفاق در جهت ایجاد نظم و انضباطی است که در بالادست و پایین دست باید اتفاق بیفتد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تاکید کرد: تونل سوم کوهرنگ تکمیل شده و فقط پوشش بتونی آن مانده است و بالاخره پس از 20 سال این پروژه به اتمام رسید، اما سد کوهرنگ سه 26 درصد پیشرفت دارد که امیدواریم به کمک نمایندگان مجلس این پروژه تامین هزینه شود و تا دو سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

میرمحمدصادقی تاکید کرد: نسبت به تبدیل مراتع به باغات معترض هستیم و اعلام می کنیم که این کار به صلاح نیست، این اتفاق نه تنها در حوضه آب زاینده رود بلکه در همه حوضه های آبریز مشکل دارد.

وی تصریح کرد: در ارتباط با توزیع آب در سال جاری برای بازگشایی یک مکانیزم مشخص که این مکانیزم در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود است و تابع بارش بوده و نوع بارش ها نیز در این زمینه بسیار حائز اهیمت است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اظهار کرد: قبلا در سرچشمه های زاینده رود بارش برف بیشتری داشتیم، اما امروز درست است که میزان بارش نسبت به گذشته تغییر نکرده، اما نوع بارش به باران تبدیل شده است، همین تغییر نوع بارش نه تنها در شرق اصفهان بلکه ما را هم در سمیرم دچار چالش کرده است.

901

کد خبر: 868046

وب گردی

وب گردی