طرح‌‌های دانش‌بنیان دانشجویان شاهد حمایت می‌‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بر حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان دانشجویان شاهد تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نادر اسدی در جمع مسئولان ستادهای مراکز آموزش عالی منطقه ارسباران گفت: از طرح‌‌های تحقیقاتی و دانش‌بنیان دانشجویان شاهد و ایثارگر حمایت می‌کنیم و آمادگی داریم تا در صورت ارائه طرح توجیهی و تأیید دستگاه‌های ذیربط مشارکت و حمایت مالی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌‌ریزی کرده‌‌ایم، افزود: در این راستا باید برخی پایان‌‌نامه‌‌ها و تحقیقات پژوهشی را به سمت موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سوق دهیم تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را که برگرفته از فرهنگ عاشورا است به نسل جدید معرفی کنیم.

وی با قدردانی از حجت‌الاسلام لطیف ذاکر مسئول ستاد شاهد و ایثارگران واحد اهر، این ستاد را یکی از بخش‌های فعال واحد دانست و افزود: امیدوارم با برنامه‌‌ریزی مدون و ارائه راهکارهای مناسب بتوانیم این فرهنگ را که جزو مفاخر ایران اسلامی است به نحو شایسته به بیرون از مرزهای جغرافیایی کشور صادر کنیم.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز با یادآوری لزوم استفاده از ظرفیت‌‌های موجود در دانشجویان شاهد و ایثارگر، ایجاد کانون‌‌های فرهنگی ایثار و شهادت در واحدهای دانشگاهی برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه ایثارگری را اولویت‌ ستادهای شاهد دانست و خواستار فعال شدن مراکز مشاوره برای بهره‌مندی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحدهای دانشگاهی شد.

ناصر فاضل هروی با توجه به مطالبات واحدها از بنیاد شهید افزود: با تعاملاتی که بین معاونت‌‌های اداری و مالی واحدها و بنیاد شهید صورت گرفته مطالبات واحدها در اسرع وقت وصول خواهد شد.

وی از آمادگی ستاد شاهد و ایثارگران استان برای برگزاری یادواره شهدای دانشجو به صورت استانی و برگزاری اردوی زیارتی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در صورت تأمین هزینه‌ها خبر داد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی هم بر حمایت مادی و معنوی از پایان‌نامه‌‌های کارشناسی ارشد و دکتری در موضوع شهادت و ایثارگری تأکید کرد.

جابر ابوالفتح‌زاده احترام به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را جزو وظایف جامعه امروزی خواند و افزود: دینی که خانواده‌های شهدا و ایثارگران بر گردن ملت دارند باعث می‌شود ما در همه عصرها حرمت آنان را پاس بداریم.

وی با توجه به مطالبات واحدهای دانشگاهی به دلیل شهریه دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگران گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با پیگیری‌‌هایی که به صورت جدی انجام داده در اسرع وقت نسبت به تسویه شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان اهر نیز هدف از ایجاد ستادهای شاهد و ایثارگر در واحدهای دانشگاهی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارائه خدمات مادی و معنوی با حفظ کرامت انسانی و ارائه خدمات علمی و پژوهشی برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دانست.

احمد ابراهیمی اجرای برنامه‌های صادره از سوی مرکز و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و علمی ایثار و شهادت در واحدهای دانشگاهی را از وظایف مهم این ستاد بیان کرد و گفت: تعداد 285 نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در مراکز علمی منطقه ارسباران مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 254 نفر در واحد اهر، 12 نفر در واحد ورزقان، 4 نفر در مرکز هوراند و 15 نفر در دانشگاه‌های پیام نور، فنی شهید چمران، دانشکده کشاورزی و دانشگاه غیرانتفاعی شیخ شهاب حضور دارند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد ستادهای شاهد و ایثارگر واحدهای دانشگاهی منطقه، برگزاری همایش منطقه‌ای با موضوع ایثار و شهادت، شناسایی و تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر، برپایی اردوی زیارتی به مشهد مقدس با همکاری بنیاد شهید و دانشگاه‌ها و برگزاری یادواره شهدای دانشجو را از برنامه‌های ستاد شاهد و ایثارگران منطقه ارسباران دانست و افزود: ان‌شاءالله با همکاری واحدهای دانشگاهی برنامه ابلاغی به صورت کامل، شایسته و مطلوب اجرا خواهد شد.

کد خبر: 868097

وب گردی

وب گردی