مدیرعامل یاهو: ماموران روسی مسئول هک شدن اطلاعات کاربران یاهو هستند

مدیرعامل سابق یاهو از کاربران این شرکت که هدف حمله سایبری قرار گرفته بودند عذرخواهی کرد و ماموران روسی را مسئول آن دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، «مریسا مایر» مدیرعامل سابق شرکت اینترنتی یاهو روز چهارشنبه به دلیل هک شدن اطلاعات کاربران یاهو که پیش از این رخ داده بود، عذرخواهی کرد و در یک جلسه استماع عوامل روسی را مسئول این امر دانست. این جلسه به دلیل افزایش مشکلاتی که برای شرکت‌های اصلی آمریکایی رخ می‌دهد، برگزار شد.

مایر به کمیته بازرگانی مجلس سنا گفت: «این اتفاقات در زمان مدیریت من در یاهو رخ داد و من از تمام کاربران عذرخواهی می‌کنم. متاسفانه با اینکه اقدامات ما باعث شد یاهو در مقابل حملات سایبری از خودش دفاع کند، عوامل روسی اطلاعات کاربرانمان را به سرقت بردند».

«ورایزن» که بزرگترین اپراتور بی‌سیم آمریکا است در ماه ژوئن و همزمان با کناره‌گیری مایر میزان زیادی از دارایی‌های یاهو را خریداری کرد. ورایزن ماه گذشته اعلام کرد حمله سایبری که در سال 2013 رخ داد تمام 3 میلیارد حساب کاربری این شرکت را تحت تاثیر قرار داد. این در حالی است که ماه دسامبر اعلام شد تعداد کاربرانی که اطلاعاتشان هک شده بیش از 1 میلیارد نفر است.

دادستان‌های فدرال آمریکا در ماه مارس اعلام کردند 2 مامور اطلاعاتی روس و 2 هکر، مغز متفکر سرقت اطلاعات 500 میلیون حساب کاربری یاهو در سال 2014 بوده‌اند. این نخستین باری بود که دولت آمریکا افراد روس را به حملات سایبری متهم می‌کردند. کرملین همچنین به مداخله سایبری در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 2016 آمریکا متهم شده است.

«جک بنت» مامور ویژه اف‌بی‌آی در ماه مارس اعلام کرد مشکل سایبری سال 2013 به عملیات سایبری که یاهو در ماه دسامبر اعلام کرد ربطی نداشته است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

روسیه هرگونه اتهامی در رابطه با دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده است.

مایر در سال 2012 به سمت مدیر عاملی شرکت یاهو منتصب شد. او یکی از کارمندان گوگل و نخستین مهندس زن این شرکت بود که مسئولیت‌های متفاوتی را برعهده داشته است.

کد خبر: 868119

وب گردی

وب گردی