مسکو: از اعمال تحریم علیه کره شمالی حمایت نمی کنیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه جهان باید از حمایت کیم جونگ اون دست بکشد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه جهان باید از حمایت کیم جونگ اون در کره شمالی دست بکشد، اظهار داشت: مسکو هرگز از تحریم‌های مطلق کره شمالی حمایت نمی‌کند.

وی گفت: همانند سایر کشورها، ما هرگز از تحریم مطلق کره شمالی حمایت نمی‌کنیم. مسکو معتقد است موضوع نقص تعدادی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از سوی پیونگ یانگ و اقدامات تحریک آمیز این کشور در گذشته باید به شکلی کاملا متفاوت حل شود.

ریابکوف افزود: فشار، زور، تحریم و محاصره روش‌هایی نیستند که مسکو در عرصه جهانی از آن‌ها حمایت کند.

دونالد ترامپ اوایل امروز با حضور در پارلمان کره جنوبی، طی اظهاراتی کشور‌های جهان را به قطع روابط با کره شمالی دعوت کرد و از چین و روسیه خواست تا ضمن کاهش روابط دیپلماتیک خود با دولت پیونگ یانگ از ادامه تجارت با این کشور خودداری کنند. او گفت: ما را امتحان نکنید؛ هیچ تهدیدی ما را نمی‌ترساند. تاریخ پر است از کشورهایی که می‌خواستند ما را امتحان کنند! آمریکا به دنبال درگیری و تنش نیست، اما از آن فرار هم نمی‌کند. واشنگتن با کمک یکدیگر به دنبال وحدت دو کره و تحقق رویای شبه جزیره‌ای آزاد و امن است که خانواده‌های کره‌ای دوباره با یکدیگر یکی شوند (بیشتر بخوانید).

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفر آسیایی خود ظهر امروز به وقت محلی وارد پکن پایتخت چین شد و با شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور در شهر ممنوعه دیدار کرد.

کد خبر: 868123

وب گردی

وب گردی