جزئیات ارائه خدمات به زائران اربعین در مرزها/ استفاده از ظرفیت خیرین و سمن‌ها در پذیرایی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران آخرین جزئیات ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی در مرزهای چزابه، شلمچه، مهران و خسروی را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا زنگیشه در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی گفت: بر اساس دستوری که شهردار تهران صادر کرده‌ است، نیروهای شهرداری در مرزهای پنجگانه و دو شهر کربلا و نجف و همچنین کوت مستقر هستند.

وی افزود: وظیفه ما هماهنگی مرزها و ارائه خدمات به زائران هنگام خروج از مرزهای کشور است. در هر یک از مرزها یکی از مناطق شهرداری تهران مسئولیت ارائه خدمات را بر عهده دارد به گونه‌ای که در مرز مهران منطقه ۵ در مرز چذابه منطقه ۴ در مرز شلمچه منطقه ۶ در مرز خسروی منطقه ۱۴ و در شهر کوت منطقه ۲ خدمات ارائه می‌دهند.

زنگیشه ادامه داد: با توجه به سنوات گذشته حدود ۶۰ درصد زائرین از مرز مهران خارج می‌شوند لذا باید تجهیزات بیشتری در این مرز مستقر می‌کردیم. شهرداری منطقه ۵ که مسئولیت مرز مهران را بر عهده دارد ظرفیت‌های بسیار خوبی را در این مرز ایجاد کرده است و روزانه ۳۵۰ نفر از نیروهای شهرداری در سه شیفت کاری در مرز مهران مشغول فعالیت هستند. در این مرز در مجموع ۴۵۰ سرویس بهداشتی به صورت ثابت و سیار برای استفاده مردم مستقر شده‌اند.

وی تاکید کرد: درمرز مهران از پل زائر تا خروجی مرز فاصله‌ای حدود ۱۱ کیلومتر وجود دارد که کلیه فعالیت‌های نظافت و رفت و روب و خدمات شهری در این محدوده بر عهده شهرداری تهران است. با هماهنگی خوبی که در کمیته خدمات شهری با مسئولیت شهرداری تهران انجام شده است شاهد رضایتمندی زائران هنگام خروج از مرزها هستیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور خیرین در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره و اظهارکرد: خیرین و NGOها برای ارائه خدمات به زائرین شناسایی شدند به شکلی که یک خیر به شهر مهران معرفی شد و روزانه ۶۶ هزار پرس غذای گرم در سه وعده صبح، ظهر و شب در حقیقت در هر وعده ۲۲ هزار پرس غذا به زائرین می‌دهد.

وی افزود: جانمایی ما برای ارائه این خدمات به گونه‌ای بوده است که پس از خروجی گیت کشورعراق چادرها برای ارائه خدمات به زائرین برپا شده‌اند تا این خدمات واقعا به دست زائرین برسد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در تشریح ارائه خدمات در سایر مرزهای خروجی کشور برای راهپیمایی اربعین حسینی گفت: در مرز شلمچه نیز زیرساخت‌های مناسبی آماده شده است. شهرداری تهران در سنوات گذشته در این مرز نیز سرویس‌های بهداشتی را احداث کرده بود و امسال تعدادی سرویس بهداشتی سیار مورد نیاز در این مرز جانمایی شده است. در این مرز نیز یک فرد خیری از طریق شهرداری منطقه ۵ معرفی شده که خدمت رسانی به زائرین را در قالب موکب سردار شهید همدانی انجام می‌دهد که در این مرز نیز شاهد رضایتمندی زائران هستیم.

وی افزود: در مرز چزابه حدود ۲۵۰ نفر از نیروهای شهرداری منطقه ۴ مشغول فعالیت هستند. در این مرز برای امسال ۱۸۰ سرویس بهداشتی سیار مستقر کردیم تا خدمات مناسبی به هموطنانی ارائه دهند که از این مرز از کشور خارج می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود از شهرداری منطقه ۱۴ قدردانی کرد و گفت: برای امسال مرز خسروی که برای اولین بار به روی زائران کشور بازگشایی خواهد شد منطقه ۱۴ ارائه خدمات را برعهده گرفته است. در همین جهت در بحث زیرساخت‌ها و سرویس‌های بهداشتی تدابیر گسترده‌ای را در نظر گرفته است و امیدواریم با بازگشایی مرز و خروج زائران بتوانیم خدمات مناسبی را ارائه کنیم. در این مرز ۳۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران آماده خدمت‌رسانی هستند

زنگیشه در پاسخ به این سوال که بیشترین تعداد زائرین تهرانی از مرز مهران خارج می‌شوند، چه تدابیر ویژه‌ای برای این مرز در نظر گرفته شده است، گفت: در حوزه اعتباری هر رقمی که برای هر یک از مناطقی که مسئولیت یک مرز را بر عهده دارند در نظر گرفته شده برای مرز مهران دو برابر اعتبار سایر مناطق در نظر گرفته شده است. در مرز مهران حدود ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی مستقر شده این در حالیست که در سایر مرزها نهایتا ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد. بر اساس دستور شورای شهر و شهرداری تهران تمرکز بیشتری در مرز مهران داریم تا بتوانیم به زائرین تهرانی که از این مرز خارج می‌شوند خدمات مناسبی ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: در تمامی مرزها نیروهای آتش نشانی، شرکت شهر سالم مستقر هستند و به همکاران ما در این مرزها ارائه خدمات خواهند داشت. تلاش کردیم مسیر خوب و مطمئنی برای زائرین فراهم کنیم.

700

کد خبر: 868144

وب گردی

وب گردی