قمی: راهپیمایی مراسم اربعین نمایش عزت شهادت‌طلبی است

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه راهپیمایی مراسم اربعین نمایش عزت شهادت‌طلبی است، گفت: با این حرکت به دنیا نشان می دهیم که زیر باز ذلت نمی رویم و همه مستضعفین جهان هم باید از این حرکت قدرت و قوت بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد قمی اظهار کرد: امام حسین (ع) در آخرین لحظات زندگی خود فرمودند آیا کسی هست مرا یاری کند؟ ایشان می دانست که سپاه یزید او را یاری نخواهند کرد اما خطاب او به کسانی بود که پس از عاشورا در صحنه هستند. امام حسین (ع) از ما کمک خواست تا راه او را بپیماییم.

این نماینده مجلس افزود: در واقع اربعین نمایشی است که مردم و رهروان امام حسین فریاد رشادت، آزادگی، سربلندی و جوانمردی را سر می دهند و با تاسی از امام حسین (ع) می خواهند به ستمگران دنیا بگویند که زیر بار ستم نخواهیم رفت.

قمی ادامه داد: در این زمان که خیلی از قدرت ها از جمله استکبار جهانی دین را به تمسخر گرفته‌اند مراسم راهپیمایی اربعین نشان می دهد که مردم مسلمان با تمام وجود به صحنه آمدند تا بگویند طرفدار دین، کرامت و آزادگی هستند.

وی بیان کرد: مردم با این حرکت خود به دنیا نشان می دهند که چون حسین جان می دهند اما زیر بار ذلت نمی روند تا اسلام و قرآن پایدار بماند و مستضعفین جهان در مقابله با دشمنان اسلام قوت و انرژی مثبت بگیرند و راه روشنی را که برای بشریت مشخص شده، ادامه خواهند داد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 868166

وب گردی

وب گردی