بازار تلفن همراه در قبضه ی 2 مدل است/محبوبیت بالای گوشی های با قیمت متوسط

یک فعال صنفی بازار گوشی‌های موبایل از گرایش مردم به خرید گوشی‌های با رده قیمتی متوسط و متوسط رو به بالا خبر داد و بازار این حوزه را در قبضه دو مدل گوشی خاص توصیف کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ افشار فروتن فعال صنفی بازار گوشی‌های موبایل با بیان این که در طول سال‌های اخیر سلیقه مصرف کنندگان به سمت استفاده از گوشی‌های هوشمند سوق پیدا کرده است، گفت: عمدتا افراد دو گوشی دارند که حداقل یکی یا هر دوی آنها جزو گوشی‌های هوشمند است؛ مخصوصا در طول یکی دو سال اخیر گرایش زیادی به سمت تهیه این گوشی‌ها وجود داشته که باعث رقابت شدیدی بین برندهای مختلف این حوزه برای تصاحب بازار ایران شده است.

او با بیان اینکه شرکت‌های تولید کننده موبایل در کاهش قیمت و افزایش کیفیت در ایران باهم رقابت دارند، اظهار کرد: بیشترین تقاضا مربوط به گوشی‌های با سطح تکنولوژی متوسط هوشمند و متوسط رو به بالاست که علت آن هم قیمت متعادل این گوشی‌ها نسبت به دیگر گوشی‌های با مدل بالاتر است و هم تکنولوژی قابل قبول آنها است که باعث می شود از حداقل آپشن های مورد نیاز برای استفاده مفید و به روز کاربر برخوردار باشند؛ و از طرفی بازه قیمتی مناسبی هم داشته باشند.

این فعال صنفی حوزه گوشی‌های موبایل با بیان این که عمده بازار موبایل تهران در حال حاضر در دست دو برند سامسونگ و آیفون است، اظهار کرد: برندهای دیگری همچون LG، هواوی و HTC هم در بازار وجود دارند که البته تقاضای خود را هم دارند و در کل مردم به گوشی‌هایی با قیمت متوسط و متوسط رو به بالا و با حداقل آپشن ها و کیفیت لازم گرایش دارند.

او با اشاره به طرح رجیستری و تاثیر آن بر روی گوشی‌های آیفون نیز گفت: اگر گوشی‌های آیفون یا هر برند دیگری بعد از اتمام مهلت رجیستری گوشی های موبایلی به صورت قانونی وارد نشوند و اصطلاحا قاچاق باشند نمی‌توانند در کشور فعال شوند؛ بنابراین هر برندی که از مبادی رسمی وارد نشود و مراکز ارائه خدمات پس فروش نداشته باشد، طبیعتا با توجه به قوانین کلی رجیستری نمیتواند ثبت شود و قاعدتا بازار خوبی هم نخواهد داشت.

فروتن تصریح کرد: در قانون تجارت یک نمایندگی که نسبت به ورود گوشی­های خاصی اقدام می کند باید مراکز خدمات پس از فروش خود را هم دایر کنند و به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه دهد. چرا که ماهیت نمایندگی یک کالا در یک کشور یا شهر دیگر همین تضمین خدمات جانبی و پس از فروش است.

منبع: ایسنا

403

کد خبر: 868177

وب گردی

وب گردی