آستان قدس رضوی در ۸ مرز کشور به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

معاون هماهنگی ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی آستان قدس رضوی از خدمت‌رسانی این آستان نورانی در ۸ مرز کشور به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی لقمان‌پور اظهار داشت: آستان قدس رضوی در مرزهای میرجاوه، تایباد، آستارا، بیله سوار و بازرگان با برپایی موکب به زائران ورودی به ایران اسلامی خدمات رفاهی و فرهنگی گوناگونی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین در مرزهای شلمچه، مهران و چذابه به عنوان مرزهای خروجی به کشور عراق خدمت‌رسانی به زائران اربعین توسط آستان قدس رضوی انجام می‌گیرد، ضمن اینکه بنا بود آستان قدس رضوی در مرز خسروی نیز در قالب موکب به زائران خدمت‌رسانی داشته باشد که به دلیل عدم بازگشایی این مرز، موکب مرز خسروی به شهر کرمانشاه منتقل شد.

لقمان پور با بیان اینکه آستان قدس رضوی در مرز مهران 3 موکب دارد که به صورت 24 ساعته به زائران خدمت‌رسانی می‎کنند، بیان کرد: در مرز شلمچه آستان قدس رضوی علاوه بر موکب، اردوگاهی را نیز برای زائران افغانستانی آماده ساخته و همچنین آشپزخانه‌ای را دایر کرده است که ضمن طبخ غذا، زیرساخت‌ها و تجهیزات طبخ غذا را در اختیار موکب‌هایی قرار می‌دهد که می‌خواهند خود طبخ غذا داشته باشند.

معاون هماهنگی ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی آستان قدس رضوی گفت: آشپزخانه مرکزی ستاد خدمت رسانی به زائران اربعین آستان قدس رضوی با دو سوله در شهر مهران احداث شده است و بطور روزانه ظرفیت طبخ و توزیع 180 هزار پرس غذای گرم را میان زائران حسینی دارد.

901

کد خبر: 868186

وب گردی

وب گردی