نذورات ۲۰۰ میلیون تومانی ملایری‌ها به‌موکب حضرت زهرا (س)

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در ملایر با اشاره به اینکه موکب حضرت زهرا(س) از ۱۰ روز قبل از اربعین آغاز شده گفت: مردم مؤمن و‌خیر ملایر تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیون تومان در قالب نذورات و‌کمک‌های مردمی به موکب حضرت زهرا(س) کمک کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، سید مرتضی حسینی در گفت‌‌وگو با تسنیم در اظهارداشت: سال گذشته بیش از 100 هزار زائر از شهرستان ملایر عبور کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال عبور زائران از شهرستان بیش از این رقم باشد.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه 10 آبان ماه که موکب حضرت زهرا (س) بر پا شده حدود 50 هزار نفر زائر پذیرایی و بدرقه شدند تصریح کرد: تا کنون بیش از 400 نفر زائر در محل استراحت این موکب اسکان داده شده است.

حسینی با اشاره به اینکه از دیروز بازگشت زائران آغاز شده و تاکنون بیش از 6 هزار نفر از زائران بازگشته‌اند گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران در دور بازگشت به بیش از 60 هزار نفر برسد.

مسئول بازسازی ستاد عتبات عالیات در ملایر با تاکید بر اینکه امسال برای دومین سال است که‌ موکب حضرت زهرا(س) در شهرستان برگزار می‌شود گفت: مشارکت مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت ملایر بی‌نظیر بوده ‌و تاکنون بیش از240 میلیون انواع کمک‌‌های مردمی و نذورات به موکب حضرت زهرا (س) داده شده و هنوز هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همه خدمات ارائه شده در این موکب از محل کمک‌‌های مردمی انجام ‌می‌شود و ارگان‌های دولتی تاکنون کمک مالی به موکب حضرت زهرا(س) نداشته‌اند تصریح کرد: ارگان‌های چون هلال‌احمر، نظام‌پزشکی، نیروی انتظامی و شهرداری ملایر از ابتدای برگزاری موکب تا پایان برگشت زائران همکاری مطلوبی داشته و پای کار هستند.

حسینی بیان کرد: قبل از برپایی موکب حضرت زهرا (س) با کمک خیران، مردم‌ و سایر ارگان‌های شهرستان بیش از 100 میلیون تومان در راستای ساخت سرویس‌‌های بهداشتی، حمام، وضوخانه و‌ محل استراحت در این ‌موکب برای زائران هزینه شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در ملایر با اشاره به اینکه زمان خدمات رسانی موکب حضرت‌ زهرا (س) در 3 شیف کاری انجام می‌شود گفت: خدمات این موکب در 3 شیفت کاری صبح، ظهر و شب انجام شده و در هر شیفت‌ حدود 50 خادم حضور دارند.

وی با بیان اینکه علاوه بر خدمات بهداشتی و پزشکی، اسکان، شام ‌و نهار، میان وعده و صبحانه خدمات فرهنگی نیز به زائران ارائه می‌شود گفت: برگزاری زیارت اربعین ،نمازجماعت، ملایر شناسی و غیره نیز از جمله مهمترین برنامه‌های فرهنگی است که برای زائران برگزار می‌شود و با حضور روحانیون از حوزه علمیه شهرستان سئوالات شرعی زائرین نیز پاسخ داده می‌شود.

حسینی از برگزاری پیاده روی اربعین به اسم شهید مدافع حرم حیدر ابراهیم خانی همزمان با اربعین حسینی در ملایر خبر داد و افزود: مردم مؤمن ملایر فردا از میدان آزادگان ملایر تا موکب حضرت زهرا (س) را به اسم این شهید پیاده روی می‌کنند.

وی بیان کرد: فردا در موکب حضرت زهرای شهرستان ملایر پخت تعداد 7 جهزار نفر غذا پیش ‌بینی شده که از این تعداد 4 هزار غذا برای زائرین و تعداد 3 هزار پرس غذا نیز بین برگزار کنندگان همایش پیاده روی اربعین توزیع می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در ملایر باتاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال مبلغ 250 میلیون تومان توسط ملایری ‌ها برای ساخت حرم حضرت زهرا (س) جمع‌آوری شود گفت: در 6 ماهه اول امسال مجموعا مبلغ 128 میلیون تومان جمع آوری شده و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 250 میلیون تومان افزایش یابد.

حسینی بیان کرد: تا‌کنون بیش از 7 تن برنج ، 300کیلو رب، 20 تن سبزی و مقدار زیادی گوشت ، قندو‌چایی و غیره توسط ملایری‌‌ها به‌موکب حضرت زهرا (س) اهداء شده و‌همچنان ادامه دارد.

مسئول ستاد باز سازی عتبات عالیات ملایر با بیان اینکه فعالیت این ستاد در دو‌حوزه جمع آوری نذورات و اعزام نیرو برای بازسازی عتبات عالیات است گفت: از ابتدای امسال طی سه مرحله تعداد 40 نفر از افراد علاقمند برای کار ساخت و ساز حرم‌ حضرت زهرا (س) به کشور عراق اعزام شدند و در ماه‌‌های آینده نیز تعداد 70 نفر دیگر نیز در این راستا به کشور عراق اعزام می‌شوند.

901

کد خبر: 868187

وب گردی

وب گردی