ایجاد کرسی پژوهشی "پزشکی شخصی" پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی با دانشگاه برکلی آمریکا

گروه پژوهشی ژنتیک در سرطان پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی با همکاری دانشگاه شریف و دانشگاه برکلی آمریکا، کرسی پژوهشی با عنوان "پزشکی شخصی" ایجاد کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کیوان مجیدزاده رییس پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی با اعلام این خبر گفت: امروزه در دنیا مهمترین بحث در درمان سرطان بحث پزشکی شخص محور است به این معنا که اگر افراد مختلف دچار یک سرطان خاص باشند، درمان در مورد این افراد بر اساس زمینه ژنتیکی و تفاوت های ژنتیکی این افراد کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال چنانچه 10 نفر مبتلا به یک نوع سرطان پستان باشند؛ درمان این افراد براساس پزشکی شخصی متفاوت است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده معتمد – مرکز تحقیقات سرطان پستان – جهاددانشگاهی، دکتر مجیدزاده متخصصی بیوتکنولوژی پزشکی و مشاوره ژنتیک با اشاره به اینکه رویکرد کنونی پزشکی رایج کاملا متفاوت است و درمان آن برای یک نوع بیماری برای تمام افراد یکسان است؛ اظهار کرد: دنیا به این سمت می رود که درمان ها باید شخصی سازی شود و این شخصی سازی براساس زمینه های ژنتیکی هرفرد و اینکه زمینه های ژنتیکی با افراد دیگر ممکن است تفاوت داشته باشد؛ تعیین می گردد.

رییس پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: براساس مطالعات متعددی که در دنیا به ویژه در مورد بیومارکرها در حال انجام شدن است و با کمک متخصصان بیوانفورماتیک نرم افزارهای در حال توسعه است که با استفاده از این نرم افزارها می شود اولویت های درمانی را در مورد هر فرد بیمار به صورت کاملا جداگانه مشخص کرد.

کد خبر: 868218

وب گردی

وب گردی