از ورود کالاهای قاچاق در بازگشت زائران  جلوگیری می شود

جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: پلیس آگاهی در بازگشت زوار به ایران از ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه که اولویت اول این پلیس است، جلوگیری می کند.

به گزارش ایسکانیوز سردار "مسعود منفرد" گفت: بیش از 400 نفر از کارکنان پلیس آگاهی اعم از ستادی و سراسر کشور در قالب 71 تیم از گشت های خودرویی و موتورسوار محسوس و نامحسوس به استان های هدف برای تامین امنیت و تسهیل تردد زائران اربعین به پایانه های مرزی اعزام شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تیم های تخصصی پلیس آگاهی به صورت مجزا با تجهیزات در پایانه های سه گانه مرزی حضور دارند، گفت: به منظور برخورد با خودروهای سرقتی و توقیفی، خودروهای مجهز به پلاک خوان نیز در شهرهای مرزی، پارکینگ ها و پایانه ها به صورت ثابت در ورودی و خروجی استان های هدف مستقر هستند.

وی تصریح کرد: طی این مدت، کارآگاهان پلیس، ماموریت های محوله را در زمینه کشف خودروهای سرقتی، دستگیری سارقان و استرداد اموال به مال باختگان، انهدام باندهای حرفه ای جیب بر، کیف قاپ زن و همچنین شناسایی و ارجاع سارقان تحت تعقیب به مقامات قضائی را به نحو احسن انجام داده اند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی تمام توان خود را برای آسایش و احساس امنیت زائران گذاشته تا آنها با آسایش و طیب خاطر به زیارت رفته و صحیح و سالم به کشور بازگردند، گفت: کارکنان ستادی پلیس آگاهی ناجا از حوزه های مختلف برای هر چه کاملتر شدن این ماموریت به استان های مزبور اعزام شده تا با کمک به همکاران خود از دشواری ماموریت های محوله کاسته شود.

جانشین پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به عدم بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه، از ازدحام جمعیت در این استان کم نشد بلکه عبور زائران از این شهر و حتی اسکان آنها نیز موجب شد تا همانند دیگر پایانه های مرزی شلوغ باشد که پلیس نیز همانند دیگر شهرهای مرزی امنیت و آسایش این عزیزان را برعهده دارد.

وی به بازگشت زائران به کشور اشاره و بیان کرد: پلیس آگاهی در بازگشت زوار به ایران از ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه که اولویت اول این پلیس است، جلوگیری می کند.

سردار منفرد به زائران توصیه کرد: افراد سودجو با سوء استفاده از نیت پاک زائران با وعده های دروغین و کلاهبرداری در امر تهیه روادید از آنها اخاذی می کنند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی درباره سرکشی به پارکینگ های مخصوص زائران اربعین، گفت: نظارت بر نحوه عملکرد کسانی که در این پارکینگ ها کار می کنند، بر عهده پلیس آگاهی است؛ کارآگاهان به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا اموال مردم در امان باشد.

جانشین پلیس آگاهی در خاتمه ضمن تشکر از همکاری مردم و زائران عزیز با پلیس، خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی نیز همانند دیگر رده های تخصصی در راستای ارتقاء امنیت و خدمات رسانی به زائران اربعین با آمادگی صددرصدی، بسیج کلیه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و نیز استفاده از تجارب کارآگاهان مجرب تمام توان خود را به کار گرفته تا زوار در کمال آرامش و امنیت در این مراسم عظیم شرکت کنند.


پایگاه خبری پلیس ایران

700

کد خبر: 868234

وب گردی

وب گردی