زوار اربعین به مرور به کشور بازگردند

استاندار ایلام گفت: توصیه ما به زوار اربعین این است، همان طور که به مرور از مرز خارج شدند به مرور به کشور بازگردند؛ به آن معنا که تصمیم نگیرند یک روز یا دو روز بیایند زیرا میزان جمعیت بسیار سنگین است.

قاسم سلیمانی دشتکی در رابطه با خروج زائران از مرز مهران در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: حدود 950 هزار نفر تا روز چهارشنبه خروجی از مرز مهران داشتیم که نسبت به سال گذشته بیش از 100 هزار نفر اضافه شده است.

وی افزود: ورودی به ایران حدود 260 هزار نفر تا روز چهارشنبه بوده است که روزانه میزان خروجی کمتر شده به طور مثال روز سه شنبه 23 هزار خروجی و 67 هزار ورودی داشته ایم به آن معنا که به طور مرتب جمعیت خروجی کاهش پیدا می کردند.

استاندار ایلام ادامه داد: روز چهارشنبه آخرین جمعیت خروجی ها را داشتیم و به همین نسبت جمعیت ورودی هایمان به شدت افزایش پیدا کرد.

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر تمام تمهیدات لازم را برای برگشت زوار از لحاظ اقامتگاه، امکانات پزشکی و درمانی، موکبات تغذیه و امداد رسانی، نظم و امنیت و همچینن زیرساخت های حمل و نقل لحاظ کرده ایم.

وی با اشاره به بازدیدش از مرز مهران ادامه داد: مدیریت خروج برخلاف هرسال بسیار عالی بود زیرا خروجی غیرقانونی نداشتیم و جمعیت به طور کامل مدیریت شده است؛ همچنین از ابتدای مرز تا مرز های دیگر جمعیت را با سیستم ها کنترل می کردیم که جمعیت پایانه قابل کنترل و مدیریت باشد.

استاندار ادامه داد: توصیه ما به زوار عزیز این است که همان طور که به مرور از مرز خارج شدند به مرور بازگردند به آن معنا که تصمیم نگیرند یک روز یا دو روز بیایند زیرا جمعیت بسیار سنگین است.

وی با اشاره به این که زوار در زمان ورود به کشور هجوم نیاورند گفت: ازدحام جمعیت مدیریت را یک مقدار تحت الشعاع قرار می دهد ان شاءالله آرام آرام بازگردند تا به نفع شایسته از زوار عزیز پذیرایی شود.

سلیمانی گفت: از نظر اصول بهداشتی زوار گرامی اصول اولیه را رعایت کنند، ماسک به صورت هایشان بزنند تا دچار بیماری نشوند، ما هم در ایران امکانات رفاهی، تغذیه و اسکان برای زوار گرامی فراهم کرده ایم که در صورت بارندگی آمادگی کامل را داشته باشیم.

901/900

کد خبر: 868314

وب گردی

وب گردی