دوراهی عشق و دلدادگی

این‌جا کربلاست؛ سرزمین ایثار و شهادت؛ سرزمین عشق و مجاهدت؛ سرزمین عاشقی و دلدادگی... این‌جا همه می‌آیند تا صحنه‌های زیبای ایثار را با بند‌‌بند وجودشان لمس کنند و «ما رأیت الا جمیلا» را با چشم دل بنگرند.می‌آیند تا عقده دل بگشایند و واگویه‌های عاشقانه خود را با ارباب بی‌کفن؛ حسین(ع) و برادر باوفایش ابوالفضل عباس(ع) نجوا کنند.

به گزارش ایسکانیوز می‌آیند تا زیباترین دوراهی زندگیشان؛ دوراهی عشق و دلدادگی؛ بین‌الحرمین را با جان و دل طی کنند و چه زیباست که نمی‌دانی در آغوش علمدار کربلا آرام گیری یا در برابر عظمت سرور و سالار شهیدان زانو بزنی؟! حال اما رسم بر این است که اذن دخول حرم حسین(ع) را از عباس(ع) بگیری و آغاز کنی این مسیر زیبا را... خیل عظیم زائران به سوی کشور عراق و استان‌های نجف، کربلا و کاظمین روانه شده‌اند تا ارادت خود را در طبق اخلاص به اهل‌بیت(ع) پیشکش کنند.

سیل خروشان عاشقان، هر انسان دل آگاه را وجد می‌آورد تا هر چه در توان دارد، برای رفاه حال زائران به کار بندد؛ چه خادمانی که از دیگر کشورها وارد این مرزوبوم شده‌اند و مواکب خود را برای خدمت به زوار برپا کرده‌اند و چه مردمان میهمان‌نواز عراق که در حد وسع و توان خود مشغول خدمت به زائرانند.

در این بین جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هم با تمام توان در این کشور حاضر شده تا مرهمی باشد بر دردهای زائران. موکب‌ها و مراکزدرمانی جمعیت هلال‌احمر ایران با حضور پزشکان عمومی و متخصص، پرستاران، کارشناسان بهداشت و محیط، تکنیسین‌های اورژانس و امدادگران به ‌صورت شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به زائران آماده است.

جمعیت هلال‌احمر با تکیه بر اصول و اهداف خود به‌عنوان یک نهاد مردمی و بین‌المللی، امسال کادر درمان تخصصی خود را در یک بخش مجزا در بیمارستان الحسین(ع) و السفیر برای خدمت به زائران مستقر کرده است.

مهرورزان هلال سرخ خدمت‌رسان؛ فارغ از هر رنگ و نژاد و ملیت، با حضور در ۲۰ نقطه تجمعی زائران در کربلای معلی علاوه بر مراکزدرمانی خود؛ همکار عراق در خدمت به زائران است تا اصل بشردوستی و جهانشمولی را معنا بخشد. عزم راسخ و اراده پولادین دلدادگان حسین(ع) هر سختی را آسان می‌کند و همه حاضران در این سرزمین معتقدند که خود حسین(ع) دعوتنامه‌ این میهمانی بی‌بدیل را برایشان مهر کرده است.

شهروند

700

کد خبر: 868316

وب گردی

وب گردی