رئیس پلیس‌راه خوزستان: هیچ مشکل یا گره ترافیکی در محورهای خوزستان وجود ندارد

رئیس پلیس‌راه خوزستان گفت: در زمینه محورهای منتهی به مرز در استان خوزستان با توجه به حضور زائران ترافیک روانی وجود دارد و تاکنون هیچ مشکل یا گره ترافیکی در محورهای استان نداشته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ رضا دولتشاهی شامگاه پنج‌شنبه در برنامه گفت‌وگوی شبکه استانی خوزستان در مرز چذابه، با بیان اینکه از چند روز اخیر ورود زائران به کشور آغاز شده و باتوجه به جمعیت حاضر پیک ورود از امروز تا فردا شروع می‌شود، اظهار داشت: در زمینه محورهای منتهی به مرز نیز با توجه به حضور زائران ترافیک روانی وجود دارد و تاکنون هیچ‌گونه مشکل یا گره ترافیکی در محورهای خوزستان نداشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر زائران شب وارد خاک کشور می‌شوند و نیز خسته هستند بنابراین به زائران توصیه می‌کنیم در موکب‌های مستقر در مرز و بین راه ابتدا استراحت و سپس به ادامه مسیر بپردازند.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: خستگی بیش از حد سبب ایجاد مشکلاتی از قبیل تصادفات جاده‌ای و گره‌های ترافیکی می‌شود و رانندگان در طول رانندگی از هرگونه سبقت غیر مجاز خودداری کنید. رانندگان در طول مسیر به سمت مقصد نیز استراحت داشته باشند.

وی گفت: برخی از زائران خودروهای خود را در مکان‌هایی پارک کردند که سبب ایجاد مشکل شد به همین دلیل آنها را به پارکینگ منتقل کردیم بنابراین در ورودی کشور تعداد زیادی بنر نصب شده که در آن مشخص شده هر خودرو در کجا پارک شده است.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه از روز پنج‌شنبه حدود 100 دستگاه اتوبوس در مرز چذابه مستقر شده که به صورت رایگان زائران را از مرز به اهواز منتقل می‌کند، عنوان کرد: در بعد از ظهر پنج‌شنبه حدود یک سوم پارکینگ‌ها تخلیه شده اما اکنون با توجه به حجم زوار بازگشته به کشور آمار تخلیه بیشتر شده است.

وی ادامه داد: توجه به جلو هنگام رانندگی یکی از نکاتی است که باید رعایت شود و نیز رانندگان هنگام رانندگی با موبایل صحبت نکنند. در هفته گذشته مردم از استان خوزستان برای بازدید از موکب‌ها به مرزها مراجعه کرده‌اند اما از این عزیزان خواهشمندیم در راستای کاهش ترافیک ایجاد شده به مرزها مراجعه نکنند.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: از فردا محدودیت‌هایی در مسیرها اعمال می‌کنیم. جاده بستان به سوسنگرد به دلیل کم عرض بودن یکی از نقاط حادثه‌ساز است بنابراین اجازه خروج از مرز را تا زمان ساماندهی زائران بازگشته به کشور را نخواهیم داد.

کد خبر: 868324

وب گردی

وب گردی