انگلیس خواستار تحقیقات پیرامون نقش ایران درحمله موشکی به ریاض شد!

یکی از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس از سازمان ملل متحد خواست تا در مورد گزارشاتی تحقیق نماید که ادعا می کنند ایران موشکهای بالستیک در اختیار حوثی های یمن قرار داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سرویس خبری نشنال، کاردار حوزه خاورمیانه در وزارت امور خارجه انگلیس از سازمان ملل متحد خواست تا پیرامون گزارشاتی تحقیق نماید که ادعا می کنند ایران موشکهای بالستیک در اختیار حوثی های یمن قرار داده است.

گفتنی است که دولت انگلیس ایران را به ارسال موشکهای بالستیک برای حوثی ها و سایر نیروهای شورشی در یمن متهم کرده است که این خود به مثابه حمایتی جدید از دولت عربستان پس از حمله موشکی شنبه شب گذشته به فرودگاه ریاض بشمار می رود.

«آلیستر برت» کاردار حوزه خاورمیانه در وزارت امور خارجه انگلیس در این باره مدعی شد: «من پس از دریافت گزارشاتی دال بر اینکه ایران موشکهای بالستیک در اختیار حوثی ها قرار داده است، عمیقاً نگران شدم. این مسئله امنیت منطقه ای را تهدید می کند و مناقشه را ادامه دار می سازد. ضروری است که سازمان ملل متحد در مورد این گزارشات تحقیق کند».

وی در ادامه افزود: «دولت انگلیس حمله موشکی حوثی های یمن به فرودگاه ریاض در روز چهارم نوامبر را محکوم می کند؛ حمله ای که عامدانه یک منطقه غیرنظامی را هدف قرار داد».

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی نیز با انتشار بیانیه ای مدعی حمایت ایران از حوثی های یمن از جمله تأمین موشکهای بالستیک برای آنان شد.

در تماس تلفنی میان «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، سلمان مدعی شد که تسلیح حوثی ها از جانب تهران یک «تهاجم مستقیم نظامی» علیه عربستان سعودی است!

گفتنی است که عربستان سعودی یک موشک بالستیک متعلق به نیروهای حوثی را شنبه شب گذشته در شمال شرقی ریاض رهگیری کرد. قطعات متلاشی شده این موشک در یک منطقه غیرمسکونی سقوط کردند.

کد خبر: 868327

وب گردی

وب گردی