دستاورد خوب پروژه یوز با منابع کم/ تغییر شرایط کمک‌های سازمان ملل

مدیر برنامه‌های محیط زیست دفتر برنامه عمران ملل متحد گفت: پروژه یوز با توجه به منابع اندکش دستاوردهای خوبی داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر،محسن سلیمانی روزبهانی درباره دلیل پایان یافتن کمک‌های مالی این نهاد به پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ، اظهارداشت: نوع مشارکت مالی UNDP ملل در اجرای چنین پروژه‌هایی به صورت کلی تغییر کرده است و بایستی در اجرای چنین پروژه‌هایی علاوه بر حمایت مالی از طرف برنامه عمران ملل متحد حمایت مالی مستقیم از طرف دولت هم اتفاق بیافتد.

مدیر برنامه‌های محیط زیست و توسعه اقتصادی اجتماعی دفتر برنامه عمران ملل متحد، افزود: این‌ها شیوه‌ها و روش‌های جدیدی است که سازمان ملل از سال ۲۰۱۷ در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس ما کار را ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص آنکه گفته شده علت موضوع عدم عملکرد قابل قبول پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بوده تصریح کرد: بر خلاف آنچه مطرح شده ما بسیاری از پروژه‌های GEF (صندوق جهانی محیط زیست)‌خودمان را با اتمام پروژه می‌بندیم اما با این که منابعGEF این پروژه در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید، پروژه تا الان هم با منابع UNDP ادامه پیدا کرده بود.

مدیر برنامه‌های محیط زیست و توسعه اقتصادی اجتماعی دفتر برنامه عمران ملل متحد توضیح داد: الان درواقع از دولت خواسته‌ایم هم شکل حمایت‌های ما تغییر پیدا کند و هم دو طرف بتوانند کمک‌های مالی منظم‌تر و هدفمندتر برای اجرای پروژه یوز داشته باشند. نه اینکه برنامه عمران ملل متحد شرط گذاشته باشد اما تقاضا کرده برای اینکه ما به کمک‌های خودمان ادامه دهیم لازم است که دولت هم در این زمینه کمک جدی داشته باشد و کار به طور مشترک ادامه پیدا کند.

سلیمانی در خصوص ارزیابی برنامه عمران ملل متحد از عملکرد پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: این پروژه بستری بوده که توانسته در سال‌های گذشته انرژی متمرکزی را روی موضوع یوز حفظ بکند. به هر حال نباید دو موضوع وضعیت یوز و عملکرد پروژه را با هم درآمیخت.

وی تصریح کرد: همه می‌دانیم شرایط یوز شرایط مناسبی نیست اما پروژه با توجه به منابعی که برایش صرف شده که قاعدتاً باید خیلی خیلی بیشتر از این می‌بود دستاوردهایی هم داشته که نسبت به این منابع اندک خوب بوده است.

سلیمانی در پایان گفت: همچنان معتقدیم بستری که پروژه فراهم کرده توانسته یک حرکت منسجم و هماهنگی را برای یوز فراهم کند. اگر بخواهیم موضوع حفاظت از یوز را به طور جدی پیگیری کنیم لازمه‌اش آن است که همه ما هم برنامه عمران ملل متحد و هم دولت به طور متمرکزتر و جدی و مشارکتی به آن بپردازیم.

706

کد خبر: 868333

وب گردی

وب گردی