موارد مشکوک ابتلا به بیماری در بین زائران اردبیل مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تاکید به مراقبت زوار اربعین از ابتلا به آنفولانزا و وبا گفت: تاکنون موارد مشکوک ابتلا به این بیماری‌ها در بین زائران اردبیل مشاهده نشده است.

به گزارش ایسکانیوز،قدرت اخوان اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر به دلیل موقعیت زمانی و فصل شیوع آنفولانزا ضروری است زوار مراقبت‌های لازم از سرایت و انتقال بیماری را جدی بگیرند.

وی افزود: بیماری آنفولانزا می‌تواند به صورت اپیدمی انتقال یابد و به همین دلیل ممانعت از روبوسی و رعایت بهداشت فردی توسط زواری که در حال بازگشت هستند، ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه در شهریور و مهرماه واکسن آنفولانزا توزیع می‌شود، ادامه داد: ضروری است در صورتی که زائران اربعین در هنگام بازگشت به شهر خود مورد مشکوک ابتلا به آنفولانزا را مشاهده کردند، نسبت به درمان بیماری اقدام کنند.

به گفته اخوان اکبری تاکنون مورد نگران‌کننده در این خصوص اعلام نشده اما در بازگشت زائران انتظار داریم رعایت بهداشت فردی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین تأکید کرد: علاوه بر این انتظار می‌رود افرادی که دچار اسهال می‌شوند سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به احتمال ابتلای اینگونه افراد به بیماری وبا اضافه کرد: هر چند مورد ابتلا به وبا فعلاً گزارش نشده اما انتظار داریم افرادی که مشکوک به ابتلا هستند به مراکز درمانی مراجعه کنند تا سریعاً معاینه و کشت تشخیص بیماری انجام شود.

902

کد خبر: 868480

وب گردی

وب گردی