واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به اظهارات ضد ایرانی "مکرون"

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فرانسه حقی درباره مذاکره پیرامون برنامه موشکی ایران ندارد.

به گزارش ایسکانیوز،سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخبر رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر مذاکره درباره برنامه موشکی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها و با صدایی رسا اعلام کرده که در قالب برجام و نه غیر از آن هیچگونه مذاکره‌ای‌ دربارخ برنامه موشکی‌اش با هیچ کشوری انجام نمی‌دهد.

وی با طرح این سؤال که نمی‌دانیم رئیس‌جمهور فرانسه بر چه مبنایی اظهارات مداخله‌جویانه علیه توان دفاعی کشور مطرح کرده است؟، اظهار داشت: سخنان رئیس‌جمهور فرانسه علیه ملت ایران و توان دفاعی کشور، مداخله در امور داخلی کشور ما محسوب می‌شود و قطعا باید پاسخی به این اظهارات از سوی مقامات دستگاه دیپلماسی کشور به آنها داده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه فرانسه حق ندارد درباره برنامه موشکی ایران مذاکره و یا حتی این موضوع را مطرح کند، تصریح کرد: ایران درباره ارتقای توان دفاعی‌اش با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد؛ ارتقای توان دفاعی جزو دکترین جمهوری اسلامی ایران است؛ نه فرانسه و نه هیچ کشور دیگری حقی درباره مذاکره پیرامون برنامه موشکی ایران ندارند.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: اگر توان دفاعی ایران و رشادت‌های دلاورمردان ایرانی نبود، امروز داعش نه تنها بر منطقه مسلط شده بود، بلکه تمام دنیا را نابود می‌کرد؛ اروپایی‌ها به جای اینکه قدردان توان دفاعی ایران باشند، می‌خواهد آن را محدود کنند که این خیلی چیز عجیبی است.

وی مبارزه با داعش و گروه‌های تروریسی در منطقه از سوی غربی‌ها را فقط بلوف سیاسی دانست و اظهار داشت: از ابتدای مبارزه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مردمی عراق و وسوریه علیه تروریست‌‌ها، غربی‌ها فقط ادعای مبارزه و سرکوب تروریست‌‌ها را داشتند، این درحالیست که خودشان داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را برای آوب در منطقه پرورش دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قصد تعرض به خاک و تمامیت ارضی هیچ‌کدام از همسایگانش را ندارد، اما این در شرایطی خواهد بود که آنها نیز قصد آشوب در منطقه و تعرض به خاک میهن اسلامی ما را نداشته باشند، در این صورت ایران از تمامی توان و امکانات دفاعی‌اش برای سرکوب متعرضان استفاده خواهد کرد.

منبع: تسنیم

302

کد خبر: 868496

وب گردی

وب گردی