غیبت شاگردان مهماندوست در جام جهانی ساحل عاج

مسابقات جام جهانی 2017 تکواندو در حالی به میزبانی ساحل عاج برگزار خواهد شد که تیم ملی تکواندو آذربایجان در این دوره از رقابت‌ها حضور نخواهند داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ تکواندو ۱۴ و ۱۵ آذر‌ماه در حالی به میزبانی شهر "آبیجان" ساحل عاج برگزار خواهد شد که شاگردان رضا مهماندوست پرافتخارترین مربی تکواندو دنیا در این رویداد حضور نخواهند داشت. البته در مسابقات گرند پری ساحل عاج که چند روز قبل از مسابقات جام جهانی در همان شهر برگزار خواهد شد هوگوپوشان آذربایجانی وارد شیاپ چانگ خواهند شد.

پیش از این خبرهای حاکی از آن بود که در گروه مردان تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، جمهوری آذربایجان، روسیه، چین، چین تایپه، ساحل عاج (سهمیه کشور میزبان) و تیم منتخب فدراسیون جهانی برای رقابت در بیست و یکمین دوره جام جهانی دعوت شده‌اند.

در گروه بانوان هم تیم‌های چین، کره‌جنوبی، ترکیه، صربستان، آمریکا، روسیه، ساحل عاج (سهمیه کشور میزبان) و تیم منتخب فدراسیون جهانی جواز حضور در این رقابت‌ها را دارند.

اما رضا مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عدم حضور تیم ملی تکواندو آذربایجان در بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو را تایید کرد.

رقابت‌های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم با ۶ تکواندوکار شرکت می‌کند که یک نفر ذخیره است و بعد از راند اول مسابقات می‌تواند جایگزین شود.

در مجموع پنج وزن مردان باید ۳۷۳ کیلوگرم یا کمتر و بانوان باید ۳۱۸ کیلوگرم و یا کمتر باشند.

این مسابقات دارای امتیازات المپیکی است. با برگزاری لیگ تکواندو به شیوه جام جهانی، فدراسیون تکواندو تصمیم دارد تیم قهرمانی این لیگ را به رقابت‌های جام جهانی اعزام کند.

604

کد خبر: 868509

وب گردی

وب گردی