تامین رفاه زائران اربعین وظیفه ذاتی شهرداری است

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه تامین رفاه زائران اربعین وظیفه ذاتی شهرداری است، گفت: تلاش بر این بود خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی بهتر شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سمیع الله حسینی مکارم در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی درباره اربعین امسال و حضور نیروهای شهرداری گفت: با تغییر مدیدیت شهری بحث خدمات رسانی تغییراتی داشت و تلاش بر این بود که ضمن تداوم حرکتی که آغاز شده بود، خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی بهتر شود.

وی در توضیح دلایل ورود شهرداری ها به برگزاری مراسم اربعین گفت: اما اینکه چرا ما باید در این زمینه ورود کنیم؛ ستادی در وزارت کشور تشکیل شد برای خدمت رسانی به زائران و در آنجا وظایف میان دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تقسیم بندی شد.

معاون مالی شهردار تهران افزود: با توجه به اینکه شهرداری تهران هم تجربه کافی در سنوات گذشته داشته و هم تجربه کافی در برپایی مراسمات بزرگ ویژه، قرار شد در داخل و خارج کشور شهرداری تهران حضور پررنگ داشته باشد.

حسینی مکارم ادامه داد: لذا ما ۵ نقطه را در مرز مشخص کردیم؛ کوت عراق که ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در آنجا مستقر کردیم و ۷۰ نیروی خدماتی و ۴ چادر بزرگ اقامتی و ۱۰ مخزن ۱۱۰ و ۱۰ مخزن ۱۲۰ لیتری امکانات رفاهی و درمانی داشتیم. ضمن اینکه ۱۸ هزار متر مربع را تسطیح و برای استراحت زائران و پارکینگ آماده کردیم.

وی اضافه کرد: در مرز مهران ۴۰۰ نیروی اجرایی داشتیم و در آنجا هم ۶ منبع آب ۱۰هزار لیتری را برای استفاده زائران مستقر کردیم.. ۶۵ سرویس بهداشتی و ۲۵ حمام هن در این مرز ایجاد شد.

معاون شهردار تهران گفت: در شلمچه ۵۰هکتار پارکینگ، ۲۰۰ سرویس بهداشتی و ۱۰ چادر با طرفیت ۲۵۰ نفر را به همراه ۲۰۰نیروی داوطلب مستقر کردیم و همین تعداد نیرو هم در مرز چذابه مستقر شدند.

وی با اشاره به مرز خسروی نیز گفت: در مرز خسروی با ۳۰۰۰ پارکینگ، ۱۰ چادر و ۲۰۰ چادر بهداشتی میزبان زائران امام بودیم.

حسینی مکارم ادامه داد: در مجموع ۷۰۰ اتوبوس برای جابه جایی ها، ۱۳۰ پایگاه اتش نشانی، ۱۰۰ پزشک و ۴ مجموعه درمانی در مرزها مستقر شدند.

معاون شهردار تهران درباره خدمات رسانی در سه شهر کوفه، نجف و کربلا نیز گفت: در نجف و کربلا هم ما بخشی از وظایف نظافت را بر عهده گرفتیم و با هماهنگی با شهردار و استاندار کربلا، ۳۰۰نفر را در نجف و ۵۰۰ نفر را در کربلا مستقر کردیم.

وی تاکید کرد: پس ما به دو هدف خدمات رسانی کردیم، اول وظیفه دینی و ملی. دوم اینکه در داخل کشور یکی از وظایف ما خدمات شهری است؛ هم جا به جایی مردم و هم جمع و دفع زباله برای تامین سلامت شهروندان.

وی توضیح داد: وقتی جمع کثیری از مردم به کربلا و نجف می آیند، وظیفه ذاتی ما تامین رفاه و بهداشت آن ها است. از سوی دیگر ما هم نظام و انقلابمان پیرو انقلاب حسینی است. همایش بین المللی اربعین اقتدار شیعه و اسلام را نشان می دهد و وظیفه ماست که در این حرکت عظیم مشارکت کنیم.

۷۰۶

کد خبر: 868511

وب گردی

وب گردی