بازیگران کتاب فروش می شوند/رکوردزنی بازدید دانش آموزان از باغ کتاب

مدیرعامل باغ کتاب با بیان اینکه در هفته کتاب برنامه بازدید دو هزار و 200 دانش آموز از مجموعه فرهنگی باغ کتاب تدارک دیده شده است گفت: همچنین هر روز یک بازیگر به صورت نمادین در این مجموعه فرهنگی به کتابفروشی می پردازد.

سیدمجید حسینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره برنامه های مجموعه باغ کتاب در هفته پیش رو، گفت: در هفته کتاب از 7 بازیگر تلویزیون و چهره شناخته شده به عنوان کتابفروش نمادین در باغ کتاب دعوت می کنیم.

مدیرعامل باغ کتاب ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته در 24 آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی، بیشترین تعداد بازدید کننده دانش آموزان را در باغ کتاب خواهیم داشت.

حسینی بیان کرد: به مناسبت این هفته رونمایی از ۵۰ انیمیشن کودکانه «دایناسورها کتاب می خوانند» ساخته علی درخشی، ۱۰۰ فیلم 20 دقیقه ای معرفی رمان، اثر منصور ضابطیان ترتیب داده شده است که هر روز به معرفی یک رمان توسط یکی از هنرمندان مطرح کشور مانند لیلی رشیدی و صابر ابر می پردازد. همچنین از ۱۳ جلد کتاب «علم برای بچه ها» و رونمایی از آموزشکده آنلاین باغ کتاب را خواهیم داشت.

مدیرعامل باغ کتاب اظهار کرد: از مردم دعوت می کنم در هفته کتاب به جای خرید اجناس چینی و اتلاف وقت در مگامال ها و فود کورت ها، به این مرکز بیاید و کتاب خریداری کنند.

وی با توجه به شعار هفته کتاب که آینده روشن با خانواده کتابخوان نامگذاری شده است، گفت: برای این هفته کتاب برنامه های متعددی برای خانواده ها در نظر گرفته شده است.

**دور دنیا در 7 روز از ژاپن تا استرالیا

وی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی در راستای معرفی آثار ادبی برتر دنیا از جمله برادران کارامازوف اثر «فیودور داستایفسکی» و خانواده تیبو نوشته «روژه مارتن دوگار» طرح دور دنیا در ۷ روز تدارک دیده شده است و هر روز به یک کتاب اختصاص داده شده است که موفق ترین افراد در راستای تبلیغات محیطی و مجازی هدایایی روزانه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل باغ کتاب، گفت: در اواخر هفته کتاب جلسات مشترکی با ناشران، تولیدکنندگان و دست اندرکاران تهیه و تولید کتاب در باغ کتاب را خواهیم داشت.

**تقدیر از کتابفروشان پیشکسوت

حسینی خاطرنشان کرد: در راستای تقدیر از صنف کتابفروش ها نیز، از کتابفروشی های قدیمی شهر مانند کتابفروشی طهوری تجلیل خواهد شد.

این مدیر فرهنگی، گفت: با توجه به اینکه کتابفروشی صنعتی رو به فراموشی است و بسیاری از این کتابفروشی ها رو به تعطیلی هستند مجموعه باغ کتاب از کتابفروشانی که در طی سال های متمادی، همچنان به فعالیت فرهنگی خود ادامه داده اند تقدیر می کند.

502

کد خبر: 868564

وب گردی

وب گردی