امضای تفاهم نامه پژوهشی بین دانشگاه شیراز و نیروی انتظامی کل کشور

در جلسه ای با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و فرماندهان ناجا، تفاهم نامه همکاری در خصوص همکاری های پژوهشی بین دانشگاه شیراز و نیروی انتظامی کل کشور به امضا رسید.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دانشگاه شیراز، دکتر قاسم حبیب آگهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز به همراه مسئولان پنج دانشگاه برترکشور با نیروی انتظامی تبادل تفاهم نامه را به عنوان نماینده دانشگاه شیراز انجام داد.
در این مراسم، دکتر حبیب آگهی ضمن بیان گوشه ای از توانمندی ها و افتخارات دانشگاه شیراز، از آمادگی این دانشگاه برای گسترش و تعمیق ارتباطات و همکاری های علمی - پژوهشی با نیروی انتظامی خبر داد.

سردار ایوب سلیمانی ، معاون هماهنگ کننده ناجا هم در این نشست گفت: رشد فوق العاده علم و فناوری همه پارادایم های حاکم بر جهان و زندگی بشریت را دستخوش تغییر کرده است و ماهیت بسیاری از پدیده ها نیز در حال دگرگونی می باشد.
وی افزود: در شرایط فعلی شیوه های سنتی در حال تضعیف هستند و به نوعی روش های موجود و سنتی دیگر پاسخگوی مسائل امروز و آینده نیست.
دکتر وحید احمدی ، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم اظهار کرد: امنیت مطلوب امروز را مرهون سعی و تلاش سبزپوشان نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی هستیم.
وی افزود: لازم است از این اقدام ارزشمند نیروی انتظامی در راستای تقویت تعاملات با مراکز دانشگاهی تشکر کنم چرا که در راستای پیشبرد اهداف ،نیازمند این گونه تعاملات مستمر هستیم .
دکتر سید فخرالدین افضلی ، مدیر دفتر امور فناوری و طرح های کاربردی دانشگاه شیراز ، هدف از امضای توافق نامه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه شیراز و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا را همکاری و هدایت علمی برای تحقق اهداف و سیاست های تحقیق و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا و تأمین نیازهای علمی، پژوهشی، مشاوره ای و آموزشی لازم برای افزایش توان عملیاتی ناجا عنوان کرد
وی افزود: این توافق نامه همچنین در راستای تحقیق و توسعه همه جانبه و ایجاد زمینه نوآوری و شکوفایی در پژوهش های علمی و به منظور توسعه و ارتقاء پژوهش و فناوری در ناجا با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه شیراز و موسسات پژوهشی وابسته صورت گرفت.
دکتر افضلی تصریح کرد: براساس این توافق نامه، همکاری طرفین در سه محوراصلی پژوهش و فناوری، پشتیبانی و مشاوره برنامه ریزی و انجام خواهد گرفت .
به گفته ی مدیر دفتر امور فناوری و طرح های کاربردی دانشگاه شیراز، مقرر گردید کارگروهی با حضور نمایندگان هر یک از طرفین با عنوان کارگروه مشترک برای اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه توافقات حاصله پیگیری و نظارت بر اقدامات مشخص و فعالیت نماید.
در پایان این نشست تفاهم نامه میان نیروی انتظامی و نمایندگان برخی از دانشگاه های کشور تبادل و از اساتید و پژوهشگران برتر با اهداء لوح تقدیرو تشکر شد.

کد خبر: 868578

وب گردی

وب گردی