دسترسی آسان و بدون محدودیت به محتواهای ویدئویی با راه اندازی سامانه ی دیدئو

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، با تکیه بر دانش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، موتور جستجوی ویدئویی تحت عنوان دیدئو راه‌اندازی کرده‌اند که دسترسی به ویدئوهای منابع ویدئویی بزرگ دنیا از جمله یوتیوب را بدون محدودیت در دسترس کاربران ایرانی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود کریمیان دانشجوی مقطع دکترای دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف در این خصوص می گوید: فقط ١٠ درصد محتوای موجود در یوتیوب متغایر با قوانین کشور است، که قطعا کل محتوا نیست و از این حیث باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در آن برای رشد و بالندگی کشور مخصوصا در حوزه آموزشی بهره ببریم. از این رو در انباره محتوای دیدئو امکان دسترسی به بیش از چهار‌ میلیارد ویدئو فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه معیار دستیابی به محتوای موجود در این شبکه‌ها براساس جست‌وجوی متن است،سامانه‌ی ما با قدرت تحلیلی در اختیار دارد که تا نزدیک به ۹۰ درصد قابلیت تشخیص درست در ارتباط با محتوا را دارد.

کریمیان خاطرنشان کرد: دانشجویان شریفی برای استفاده از دیدئو در داخل دانشگاه و خوابگاه‌ها نیاز به وصل شدن به شریف‌آی‌دی ندارند و بدون مصرف حجم اینترنت شریف‌آی‌دی شان میتوانند از این سامانه استفاده کنند.

برای استفاده از این سیستم می‌توانید وارد آدرس زیر شده و با انتخاب کلیدواژه‌های مناسب محتوای ویدئویی دلخواه‌تان را تماشا کنید: https://www.dideo.ir

کد خبر: 868617

وب گردی

وب گردی