منافع نظام مدیریتی، مانعی برای تعیین تعرفه پرستاران است/ الزام رسیدگی به اوضاع تعرفه‌ها در دولت دوازدهم

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: قانون تعرفه گذاری پرستاران که مدت‌ها قبل در مجلس تصویب شده است در طی سه دولت اخیر محقق نشده و همچنان در انتظار رسیدگی به آن در دولت دوازدهم هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، محمد شریفی مقدم گفت: تعرفه تمامی گروه‌های پزشکی در بیمارستان‌های تعریف شده است، اما برای گروه پرستاران تعرفه مشخصی وجود ندارد.

وی افزود: پرستاری از جمله حرفه‌های پر خطری است که باید به آن توجه شود این در حالی است که نظام مدیریتی از این شغل حمایت نمی‌کند و در راستای حفظ منافع خود، تلاشی برای تعیین تعرفه‌های پرستاران از جانب مدیران صورت نمی‌گیرد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: قانون تعرفه گذاری در سال ۸۶ به مجلس ارائه و تصویب شد، اما از دولت نهم تاکنون نسبت به این امر اقدامی صورت نگرفته و رسیدگی به آن همچنان نامشخص است.

وی عنوان کرد: قانون تعرفه گذاری پرستاران بعد از چندین بار بررسی در کمیسیون عالی کشور، در حال حاضر به شورای عالی بیمه ارسال شده است تا به آن رسیدگی و موارد مربوط به آن پیش بینی شود.

شریفی مقدم در پایان اذعان داشت: همچنان در انتظار تعیین تعرفه‌های پرستاری و اعمال آن از جانب دولت دوازدهم هستیم تا گشایشی در کار شاغلان این حرفه ایجاد شود.

701

کد خبر: 868640

وب گردی

وب گردی