مشکلات بانکی مانعی بزرگ بر سر راه تجارت ایران و اروپا

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: متاسفانه مشکلات بانکی بین ایران و اروپا بعد از رفع تحریم ها هنوز پابرجاست که صادرکنندگان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی اکبر مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی صبح امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران و هیات بلندپایه تجاری اتحادیه اروپاگفت: این حضور نشان از عزم دو طرف برای توسعه همکاری است.

او افزود :جمعیت شهری جهان روز به روز در حال توسعه است و این روند ادامه خواهد یافت و تقاضا برای غذای سالم رو به رشد است.

مهر فرد تصریح کرد: در منطقه ما تامین غذای حلال برای مسلمانان بسیار مورد توجه قرار گرفته است همچنین در سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه ششم توسعه نکات مهمی برای صنعت غذا در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر جهاد تاکید کرد: ایران کشوری کم نظیر در بخش مواد غذایی است و بیش از دو هزار و ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران شناسایی شده است و بیش از ۶۰ نوع میوه در سیکل تجاری ایران قرار گرفته است.

او ادامه داد: ما در ایران شاهد تنوع آب و هوایی و اقلیمی هستیم ضمن این که دانش فنی و نیروی متخصص آشنا به دانش روز در ایران بسیار است که این موارد پایه های توسعه صنعت غذا در ایران است لذاباید امنیت غذا و توسعه صنعت غذا در اولویت قرار گیرد.

مهرفرد به این نکته نیز اشاره کرد که از مهمترین موانع تجارت مشکلات بانکی است که فعالان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است که باید حل شود.ضمن این که به استانداردها باید بیشتر توجه شود .

او ادامه داد: تعرفه های اتحادیه اروپا از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در حال حاضر تعرفه صادرات ایران به کشورهای اروپا در بالاترین حد است که باید کاهش یابد تا امکان رقابت فراهم شود.

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به روند عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی گفت: امیدواریم شرایط برای تسهیل تجارت بین ایران و سایر کشورها فراهم شود.

403

کد خبر: 868681

وب گردی

وب گردی