تاسیس واحد دانشگاهی جامع در سوریه توسط دانشگاه آزاد اسلامی

مسئول امور رسانه‌های دانشگاه آزاد با بیان جزئیات تفاهم نامه بین دانشگاه حلب و این دانشگاه، گفت: رئیس جمهور سوریه از تاسیس یک واحد دانشگاهی جامع در سوریه استقبال کرد و از رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد خواست تا سفارت ایران در سوریه در تعامل با وزارت علوم این کشور مقدمات تاسیس این واحد را سریع‌تر مهیا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، صالح اسکندری مسئول امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات تفاهم نامه بین دانشگاه حلب و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور ولایتی و هیات همراه در شهر حلب و امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و دانشگاه حلب سوریه دارای اهمیت استراتژیک بود.

وی افزود: این تفاهم نامه و مذاکراتی که با مقامات سوری در خصوص همکاری های علمی و آموزشی انجام شد نشان دهنده آن است که همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه محدود به همکاری های نظامی و امنیتی نیست و در حوزه های علمی و آموزشی و همچنین حوزه های اقتصادی و فرهنگی نیز روابط تنگاتنگ و همکاری های گسترده ای وجود دارد.

اسکندری اضافه کرد: این تفاهم نامه حامل این پیام برای تروریست ها و ائتلاف آمریکایی و صهیونیستی پشتیبان آنها بود که امروز به برکت مقاومت، سوریه و شهرهای مهمی مثل حلب آنقدر امنیت دارند که هیات سیاسی جمهوری اسلامی در آن شهر حضور پیدا می کنند و در شهری که قریب ۵ سال در محاصره تروریست ها بود با دانشگاه این شهر تفاهم نامه علمی و آموزشی امضا می‌کنند.

وی با اشاره به ملاقات صورت گرفته با بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: در این دیدار بشار اسد از تاسیس یک واحد دانشگاهی جامع در سوریه از طرف دانشگاه آزاد اسلامی استقبال کرد و از ولایتی خواست تا سفارت ایران در سوریه در تعامل با وزارت علوم این کشور مقدمات تاسیس این واحد را سریع تر مهیا کنند.

مسئول امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این ملاقات مهم بشار اسد پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی را مایه فخر جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد جوانان سوریه بیش از گذشته با تاریخ، فرهنگ و توانمندی های علمی ایران آشنا شوند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه حلب گفت: در تفاهم صورت گرفته علاوه بر همکاری های علمی و آموزشی مقرر شد طرفین در زمینه تبادل دانشجو و استاد فعال تر عمل کنند.

اسکندری در گفتگو با فارس با بیان اینکه دانشگاه حلب ۱۳۰ هزار دانشجو دارد گفت: به گفته رئیس این دانشگاه در سال‌های محاصره این شهر دانشگاه مذکور حتی یک روز هم تعطیل نشده است و همه اینها به برکت مقاومت ملت و دولت سوریه و حمایت صادقانه جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر: 868689

وب گردی

وب گردی