اتحادیه اروپا به برجام متعهد است / افزایش سطح ارتباطات بین ایران و اروپا در بخش صنایع غذایی

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا کاملاً به برجام متعهد است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا صبح امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی و هیات بلندپایه تجاری اتحادیه اروپا با اشاره به پایبندی اتحادیه اروپا به موضوع برجام گفت: فارغ از موضع آمریکا، اتحادیه اروپا کاملاً به برجام متعهد است.

او افزود: در هفته گذشته نیز جلساتی در این رابطه برگزار شد و سران اروپا در تعهد خود به برجام تاکید کردند.

فیل هوگان با اشاره به حضور هیات بلندپایه اروپایی در ایران برای توسعه همکاری های کشاورزی گفت: همکاری با ایران بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود و ما امیدواریم سطح ارتباطات بین ایران و اروپا در بخش صنایع غذایی افزایش یابد.

او تصریح کرد: ایران کشوری با تمدن بالا و پیشرفت‌های مناسبی در بخش کشاورزی و صنایع غذایی داشته و در این راستا ما با حضور هیاتی بیش از 40 شرکت بسیار خوب از اروپا از بیش از 19 کشور از اتحادیه اروپا به دنبال تحکیم روابط در ایران هستیم چرا که ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه همکاری میان ایران و اروپا وجود دارد.

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا بخش‌هایی مانند لبنیات، گوشت، سبزیجات، شکلات و دانه‌های خوراک دام را از جمله زمینه‌های همکاری میان ایران و شرکت‌های اروپایی مطرح کرد.

او به این نکته اشاره کرد که ایران با جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر جمعیت که نیمی از آن کمتر از 35 سال سن دارند کشوری جوان محسوب می‌شود و این برای همکاری با کشورهای اروپایی یک مزیت است.

هوگان ادامه داد: از ظرفیت دولت ایران به دنبال بهبود صنایع غذایی است و ما امیدواریم بتوانیم در این بخش تاثیرگذار باشیم و مسیر مناسب برای همکاری میان ایران و اروپا هموار شود که در این راستا باید نیازهای مربوط به بخش صادرات و واردات و قوانین مرتبط با آن شناسایی شود تا تجارت میان ایران و اروپا تسهیل یابد.

او تاکید کرد: در اتحادیه اروپا بالاترین استانداردها در بخش صنایع غذایی رعایت می‌شود و ما امیدواریم این جلسه بتواند فرصت همکاری میان دو کشور و روابط موفقیت‌آمیز را فراهم کند.

او به این نکته اشاره کرد که برگزاری این جلسه اولین گام در این بخش است و برای توسعه همکاری های باید سمینارهایی برای شناخت بیشتر شرکت‌ها از یکدیگر فراهم شود.

400

کد خبر: 868713

وب گردی

وب گردی