سرما و برف در راه گیلان

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد و بارندگی طی 48 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، بهمن کمانگر با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه بارشی طی 48 ساعت آینده در منطقه است.

وی افزود: طی پیش‌بینی به‌عمل‌آمده تا عصر یکشنبه شرایط برای ابرناکی، مه‌آلود بودن هوا، بارندگی متناوب و گاهی وزش باد مهیا است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: از اواخر وقت روز شنبه تا ظهر یکشنبه با تقویت ناپایداری، تشدید بارندگی و وزش باد برای پاره‌ای از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر بابیان اینکه بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست گفت: از عصر فردا بارش برف برای ارتفاعات بالای دو هزار و 500 متر استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عصر فردا تا ظهر یکشنبه دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود افزود: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

902/900

کد خبر: 868722

وب گردی

وب گردی