تعطیلی ۳۰ درصد از واحدهای فروش آهن در اصفهان

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اصفهان گفت: حدود ۳۰ درصد از واحدهای فروش آهن در اصفهان تعطیل شد.

به گزارش ایسکانیوز،اکبر شمشیری با اشاره به وضعیت حال حاضر بازار آهن اظهار داشت: با وجود اینکه قیمت‌ها حدود 50 تا 60 درصد افزایش پیدا کرده اما رکود همچنان بر بازار آهن حاکم است.

وی در بیان دلایل گرانی محصولات آهنی، گفت: افزایش قیمت در این حوزه مربوط به افزایش قیمت جهانی بوده است، سنگ آهن گران شد، قیمت جهانی بالا رفت و به تبع آن قیمت در داخل نیز افزایش پیدا کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اصفهان افزود: اکنون صادرات و واردات منعی ندارد، اگر قیمت در خارج از کشور بالا برود صادرات انجام می‌شود و اگر قیمت پایین بیاید واردات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از عمده‌ترین دلایل کاهش عرضه و تقاضا در بخش محصولات آهنی، کاهش ساخت و سازهای عمرانی است، خاطرنشان کرد: عمده مصرف آهن در ساختمان‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و غیره است، زمانی که پروژه‌های عمرانی تعطیل باشد به نسبت فعالیت در این عرصه نیز کاهش پیدا می‌کند.

شمشیری با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی فروش آهن در اصفهان گفت: طی سال‌های گذشته حدود 30 درصد از صنف آهن فروشان تعطیل شده و تعداد زیادی از این کار کنار رفته‌اند.

وی با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد: مشکل دیگر فعالان این صنف مالیات است، البته تا حدی این مشکل برطرف شده اما همچنان به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این صنف مطرح است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

902

کد خبر: 868742

وب گردی

وب گردی