تجلیل از تعزیه خوانان و شبیه خوانان برتر نوجوان 6 منطقه پایتخت

در آیین اختتامیه سومین سوگواره عاشورایی، گروه های تعزیه خوان و شبیه خوانان برتر نوجوان 6 منطقه پایتخت دوشنبه 22 آبان ماه در فرهنگسرای اخلاق تجلیل می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، ملوک سید آبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رئیس فرهنگسرای اخلاق و دبیر اجرایی سومین دوره سوگواره عاشورایی با اشاره به روند اجرای سوگواره در شهر تهران گفت : از نیمه دوم مهرماه سالجاری گروه های تعزیه تشکیل شده در مدارس دوره اول متوسطه پسرانه مناطق 8، 11، 14، 15، 18 و20 زیر نظر اساتید و کارشناسان تعزیه در دو رشته مخالف خوانی و شهادت خوانی آموزش دیده و گروه ها در مدارس محل تحصیل خود نیز مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) را اجرا کردند.

سیدآبادی ضمن قدردانی از مشارکت ادارات آموزش و پرورش شهر تهران در اجرای سوگواره گفت: 30 مدرسه در 6 منطقه تهران، 30 گروه تعزیه دانش آموزی تشکیل دادند و از 13 تا 20 آبان ماه سالجاری گروه های تعزیه دانش آموزی در حضور هیئت داوران از نظر شاخصه های کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی گروه به رقابت پرداختند و در هر منطقه، یک گروه تعزیه برتر شناخته شد که در آیین اختتامیه علاوه بر گروه تعزیه دانش آموزی، مدیر و معاون پرورشی آن مدرسه نیز تقدیر می شوند.

به گفته رییس فرهنگسرای اخلاق، همچنین شبیه خوانان برتر در نقش های شبیه امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، ام لیلا، شمر و ابن سعد در سطح 30 گروه تعزیه دانش آموزی انتخاب و از آن ها نیز تقدیر می شود.

دبیر اجرایی سوگواره عاشورایی ادامه داد : در آیین اختتامیه سومین دوره سوگواره عاشورایی که دوشنبه 22 آبان ماه سالجاری از ساعت 10 در سالن اجتماعات فرهنگسرای اخلاق برگزار می شود، علاوه بر تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرتهران، رییس و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق شرکت کننده، روسای فرهنگسراها و جمعی از شخصیت های فرهنگی و مذهبی نیز حضور دارند.

فرهنگسرای اخلاق در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن33355036 آماده ارائه اطلاعات به شهروندان است.

503

کد خبر: 868760

وب گردی

وب گردی