تولید پراید  زمستان 98 متوقف می شود/ خودروهای چینی استانداردها را پاس می کنند

دبیر انجمن خودرو سازان ایران گفت: شرکت های خودروسازی پژو، رنو و سیتروئن، شرایطی که وزارت صنعت و معدن گذاشته بود را پذیرفتند و برهمین اساس قرار داد بستند اما تا جایی که اطلاع دارم فولکس در ایران سرمایه گذاری نکرده است، بنز هم با ایران خودرو قرار داد بسته اما تا اجرایی شدن آن زمان لازم است.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودرو سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: بر اساس ضوابطی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده، فرانسوی ها با ما کنار آمدند و حاضرشدند در ایران سرمایه گذاری کنند؛ بدین صورت که 30 درصد قرارداد منعکس و 30 درصد محصول صادر کنند و قطعه سازان کشور را ارتقا دهند که بتوانند 40 درصد قطعات را در داخل تولید کنند.

او افزود: شرکت های خودروسازی پژو، رنو و سیتروئن، شرایطی که وزارت صنعت و معدن گذاشته بود را پذیرفتند و برهمین اساس قرار داد بستند اما تا جایی که اطلاع دارم فولکس در ایران سرمایه گذاری نکرده است بنز هم با ایران خودرو قرار داد بسته اما تا اجرایی شدن آن زمان لازم است.

نعمت بخش تصریح کرد: شرکت های کره ای نوکر آمریکا هستند، بنابراین هنوز روی کار نیامده اند و شرکت های فرانسوی مثل پژو که حدود 500 میلیون یورو در کشور ما سرمایه گذاری کرده‌اند، نمی توانند به راحتی دل بکنند و بروند.

او افزود: یکی از شرایط قرار دادی که با فرانسوی ها بسته شد، این است که 30 درصد تولید داخل باشد از طرفی چون نمی خواهند برندشان خراب شود به خودروسازان ما کمک می کنند که خودروهایی با کیفیت تولید شود که این امر به ارزآوری نیز کمک خواهند کرد.

نعمت بخش در خصوص صادرات خودروهای محصول مشترک گفت: الان محصولات قدیمی را صادر می کنیم که در قرار دادهای جدید هم قرار شده است که به بازارهای هدف بتوانیم محصول صادر کنیم و همانطور که پژو به کشورهای پیشرفته محصولاتش را صادر می کند ما هم بتوانیم خودروی 2008 را با خدمات پس از فروش خود شرکت پژو صادر کنیم.

دبیر انجمن خودرو سازان ایران خاطرنشان کرد: خودروی پراید فعلا مصوبات شورای عالی استاندارد را پاس کرده است و جدیدا هم 11 استاندارد اضافه شده است که این استانداردها را هم طی خواهد کرد اما از ابتدای زمستان سال 97 ، 11 استاندارد دیگر اضافه خواهد شد که نمی تواند آن ها را پاس کند و کم کم باید کنار برود. با توجه به فرصت یک ساله ای که به خودروساز می دهند، بعید است پراید بتواند آن استانداردها را پاس کند، پراید از ایتدای زمستان 98 دیگر تولید نخواهد شد.

نعمت بخش ادامه داد: در سایت انجمن خودروسازان، تولیدات کرمان خودرو نسبت به سال گذشته افزایش داشته است چراکه خودروهای چینی دقیقا استانداردهای ایران را پاس می کنند و اگر پاس نکنند شماره گذاری نمی شوند.



403

کد خبر: 868765

وب گردی

وب گردی