کمبود این ویتامین هاباعث بروز سرطان‌ در زنان می‌شود

جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه کمبود ویتامین A ،C و اسید فولیک زنان را در معرض خطر ابتلا به انواعی از سرطان قرار می‌دهد، گفت: تشخیص به موقع سرطان، موفقیت ۱۰۰ درصدی در درمان را می‌تواند به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، الهام السادات هاشمیان نایینی با اشاره به اینکه سرطان دهانه رحم یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان است، گفت: این سرطان به راحتی در مراحل اولیه قابل تشخیص و درمان کامل است.

وی افزود: در صورتی که تشخیص این بیماری به تاخیر افتد، درمان مشکل و گاهی ناموفق است همچنین زنانی که چندین بار ازدواج کرده‌اند، بیشتر مستعد ابتلا به این سرطان هستند.

هاشمیان نایینی گفت: این سرطان با یک آزمایش ساده و بدون درد به‌نام پاپ اسمیر به راحتی تشخیص داده می‌شود و در صورت تشخیص به هنگام، میزان موفقیت درمان در مراحل اولیه 100 درصد است و بیمار بهبودی کامل خود را به دست می آورد.

وی با بیان اینکه سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه اغلب بدون علامت است گفت: با پیشرفت بیماری می توان علائمی را مشاهده کرد که شایع‌ترین آنها خونریزی غیرطبیعی و ترشح واژینال غیرطبیعی که اغلب نیز بدبو هستند.

این جراح و متخصص زنان گفت: تقریبا 80 تا 90 درصد از بیماران الگوهای مختلفی از خونریزی های غیرطبیعی را نشان می دهند که شامل، خونریزی غیرطبیعی قاعدگی، لکه بینی بین قاعدگی‌ها و خونریزی پس از یائسگی و در بعضی از بیماران نیز تنها نشانه وجود سرطان دهانه رحم، ترشح واژینال غیرطبیعی است.

هاشمیان نایینی گفت:زنانی که دخانیات مصرف می کنند و افرادی که دچار کمبود ویتامین A ،C و اسید فولیک هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند.

701

کد خبر: 868779

وب گردی

وب گردی