تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان برنامه و بودجه روی میز کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون عمران از بررسی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد عمرانی سازمان برنامه و بودجه در مجلس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران از تحقیق و تفحص درباره نحوه توزیع اعتبارات عمرانی در کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه در مجلس خبر داد.

وی ادامه داد: نمایندگان متقاضی این طرح تحقیق و تفحص به نحوه توزیع اعتبارات عمرانی در کشور معترض هستند و معتقدند که سازمان برنامه و بودجه در برخی جاها سلایق شخصی خود را اعمال می‌کند و اعتبارات عمرانی به صورت عادلانه و براساس اولویت توزیع نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها در توزیع اعتبارات عمرانی نقشی ندارند، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه رأسا در این زمینه اقدام می‌کند.

رضایی‌کوچی با اشاره به یکی دیگر از محورهای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در حوزه مدیریت بحران هم اعتبارات به موقع پرداخت نمی‌شود و در جاهای دیگر هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما براساس آئین‌نامه موارد تحقیق و تقحص را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دادیم، گفت: آنها هم به صورت مکتوب به ما پاسخ دادند و ما این جوابیه‌ها را در اختیار نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص قرار دادیم.

رضایی‌کوچی خاطرنشان کرد: نمایندگان متقاضی طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه 5 نفر هستند که اگر از جوابیه‌های واصل شده قانع شوند، ماجرا تمام می‌شود، اما اگر از این توضیحات قانع نشدند، ما باید محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه را جهت شرکت در جلسات حضوری دعوت کنیم و اگر بازهم این نمایندگان از توضیحات وی قانع نشدند، سوال آنان به صحن علنی می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 868826

وب گردی

وب گردی