«صفحه من» برای ارتباط با مخاطبان در رادیو ایران راه اندازی شد

رادیو ایران بخشی با نام «صفحه من» را در جهت تعامل فعال با شنوندگان این شبکه شکل داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، مدیر و پخش نظارت رادیو ایران گفت: رادیو ایران، صرف نظر از آن که هر یک از برنامه‌های زنده و تولیدی با چه مکانیسم و در چه قالبی به تحقق این امر کمک می‌کنند، با نگاهی ویژه به فواصل بین برنامه‌ها و با رویکرد ایجاد تحول در فواصل پخش، پس از بحث و بررسی‌های دامنه‌دار کارشناسی، ایده «صفحه من» را خلق و اجرا کرد.

کاظم داداشی با بیان اینکه حرکت رسانه‌ها در مسیر تعامل با مخاطب، امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: تعاملی که به اقتضای تغییرات و تحولات پر شتاب در عرصه انتقال پیام به مخاطب رخ می‌دهد، رسانه‌ها را وا می‌دارد که به شکل‌های تازه‌ای از برقراری ارتباط دوسویه با مخاطب بیندیشند.

او ادامه داد: امروزه نمی‌توان دم از کار رسانه‌ای زد و فضاهایی را که مخاطبان در آن‌ها حضور دارند، نادیده گرفت. با گسترش فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اکنون در وضعیتی هستیم که مخاطبانمان بیش از هر زمان دیگری، از بین گزینه‌های پیش رو، امکان انتخاب دارند. مخاطبان هر رسانه، علل وجودی آن رسانه‌اند، به همان معنا و مفهوم معروف که «اگر نباشند، بودن رسانه کاملا بی معنی است. رسانه‌های جمعی امروزه بالقوه یا بالفعل مخاطبانی دارند که دیگر منفعل نیستند، آنچنان که فقط پیام دریافت کنند، فارغ از آن که تاثیر بپذیرند یا نه. در کنار رسانه فعال، وجود مخاطبان فعال، سرمایه‌ای است گرانقدر که به فرآیند تعامل معنی می‌دهد و آن را از سطح یک مفهوم ساده و تکراری، به مراتب بالاتر می‌برد و به یک «گفتمان پویا و پر تحرک» تبدیل می‌کند.

مدیر پخش و نظارت رادیو ایران تصریح کرد: رادیو ایران به عنوان شبکه‌ای پیشرو در عرصه تعامل دوسویه با شنوندگان خود، صرف نظر از آن که هر یک از برنامه‌های زنده و تولیدی با چه مکانیسم و در چه قالبی به تحقق این امر کمک می‌کنند، با نگاهی ویژه به فواصل بین برنامه‌ها و با رویکرد ایجاد تحول در فواصل پخش، پس از بحث و بررسی‌های دامنه‌دار کارشناسی، ایده «صفحه من» را خلق و اجرا کرد.

مبنای شکل‌گیری «صفحه من» تعامل فعال با شنوندگان رادیو ایران است. «اصالت رادیو» در این فرآیند همواره مد نظر است. شنوندگان در این فضا به مشارکت فعال در زمینه تولید محتوا دعوت می‌شوند البته «اصالت و اصلیت رادیو » در این فرآیند همواره مد نظر است. ما به مخاطبان خود می گوییم، «صفحه من، صفحه شماست» و تمام هنر و همیت خود را در این مسیر به کار می‌گیریم تا این مهم محقق شود، یعنی طوری شود که شنوندگان رادیو ایران، آثاری را که با ذوق ،هنر و سلیقه خود برای «صفحه من» تولید و ارسال می‌کنند، از رادیو ایران بشنوند. تلاش کرده‌ایم به روش‌های مختلف، آموزش‌های لازم را به آن‌ها که عضو خانواده «صفحه من» و رادیو ایران می‌شوند، ارائه دهیم تا تولیداتشان هر چه بیشتر به استانداردهای برنامه‌سازی رادیویی نزدیک باشد که صد البته این امر به مرور زمان میسر خواهد شد.

«صفحه من» هر روز در فواصل برنامه‌های زنده و پخش از رادیو ایران پخش می‌شود.

501

کد خبر: 868847

وب گردی

وب گردی