لزوم جابجایی زوار با نرخ مصوب/۵تیم تعزیرات درمرزهای جنوبی فعال شد

استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد پایانه مسافربری در مرزها برای انتقال مسافران و صدور بلیت با نرخ‌های مصوب، گفت: پنج تیم تعزیرات برای نظارت در مرزهای جنوبی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا شریعتی با اشاره به تردد آسان و روان زائران در دو مرز شلمچه و چذابه در بازگشت به کشور، اظهار کرد: مشکلی خاصی تاکنون وجود نداشته است.

وی به فعالیت و اقدامات صورت گرفته برای اربعین در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: درزمینهٔ استقرار مواکب تنها به موکب‌های پشتیبانی توجه نشده بلکه مواکب فرهنگی نیز راه‌اندازی شده بود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در این موکب‌ها برنامه‌های فرهنگی اعم از اجرای برنامه‌های سنتی، نمایشگاه، اجرای تعزیه، نقاشی و تصویرگری و همچنین برنامه‌های ویژه کودکان با موضوع برداشت از اربعین حسینی برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار همه این برنامه‌ها اردوگاه‌های فرهنگی در مرزها نیز دایر شد تا نهایت استفاده از فضای معنوی و فرهنگی این ایام برده شود.

شریعتی همچنین به وضعیت تردد در مرزهای جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: تردد آرام، روان و با سهولت انجام‌شده و مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه امسال در هر دو مرز شلمچه و چذابه به علت انتقادهای سال‌های گذشته درزمینهٔ مشکلات تردد و ثابت نبودن قیمت‌ها اقدامات مناسبی انجام دادیم، افزود: در این زمینه هم اتوبوس رایگان تا مرکز استان گذاشته‌شده و هم یک پایانه مسافربری راه‌اندازی شده تا بلیت‌ها با نرخ‌های مصوب و بر اساس قانون صادر شود.

استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد سه اکیپ تعزیرات و نظارت در شلمچه و دو اکیپ در چذابه، خاطرنشان کرد: فعال شدن این تیم‌ها در این راستا بوده است که به سهولت و بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده کار را انجام داد.

به گفته این مسئول درزمینهٔ حمل‌ونقل ریلی نیز در شلمچه زمینه فراهم‌شده تا زائران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا امسال شاهد کمترین مشکل در حوزه‌های مختلف باشیم، در گفتگو با مهر ادامه داد: ازنظر خدمات‌رسانی نیز آمادگی کامل در شهرهای خرمشهر، اهواز، اندیمشک، بستان و سوسنگرد وجود دارد تا در دور برگشت نیز به زائران خدمات‌رسانی کنند.

901

کد خبر: 868924

وب گردی

وب گردی