باور صادراتی باید در همه بخش های مرتبط با حوزه دارو، نهادینه شود

مدیرکل امور دارویی و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر چندبخشی و فرا ارگانی بودن مقوله صادرات دارو گفت: امیدواریم با برطرف شدن مشکلات در یک برنامه 5 ساله بتوانیم از لحاظ تجاری از "واردات بیشتر" به سمت "صادرات بیشتر" تغییر مسیر دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر اکبر برندگی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان غذا و دارو در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، گمرک و برخی ارگانها و سازمانهای دیگر، صرفاً یکی از اضلاع این چند ضلعی مهم صادرات به حساب می آید.

وی با بیان اینکه یکی از چالشهای صادرات در گذشته عدم هماهنگی کامل و مناسب بین تصمیم گیران این حوزه بوده است افزود: خوشبختانه در 4-5 سال اخیر بخش قابل توجهی از مشکلات رفع شده و دستگاههای ذیربط به سمت هماهنگی بیشتر با یکدیگر سوق یافته اند.

مدیرکل امور دارویی و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: اما مهمتر از همه اینها برای رسیدن به صادرات مناسب دارو، شکل گیری باور صادراتی در همه بخش های مرتبط با این حوزه است باید "ما می توانیم داروی ایرانی صادر کنیم" ملکه اذهان بویژه در همه بدنه دولت شود.

دکتر برندگی با ابراز رضایت از اینکه در سالهای اخیر باور صادرات شکل جدی تری به خود گرفته است تصریح کرد: اکنون یکی از شاخص های ارزیابی سفرا، فعالیت های اقتصادی است و دیپلمات های ما دیگر به صرف اقدامات دیپلماتیک اکتفا نکرده و برنامه های توسعه صادرات و اقتصاد نیز در صدر برنامه های آنها قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارزیابی های عملیاتی که مبین افزایش توانمندیهای کشور در حوزه صادراتی است؛ گریزی هم به چالش های صادرات زد و عنوان داشت: انتقال پول از مهمترین موانعی است که در حال حاضر برای صادرات مانع تراشی می کند به این معنا که تولید کننده پس از مرارتهای بسیار، کشف بازارهای جدید و مذاکره های طولانی دارو را صادر می کند اما در چگونگی دریافت پول هنوز که هنوز است با اما و اگر های فراوان روبروست.

مدیرکل امور دارویی و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پایان ابراز امیدواری کرد: با برطرف شدن مشکلات در یک برنامه 5 ساله بتوانیم از لحاظ تجاری از "واردات بیشتر" به سمت "صادرات بیشتر" تغییر مسیر دهیم.

701

کد خبر: 868996

وب گردی

وب گردی