وزارت خارجه لغو روادید اربعین را پیگیری می‌کند

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: لغو روادید در ایام اربعین در دستور کار قرار گرفته است همچنین دولت و وزارتخارجه نیز این موضوع را پیگیری می‌کنند.

شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین ؛ با اشاره به آخرین آمار از بازگشت زائران به کشور، اظهار کرد: 2 میلیون و 352 هزار زائر در مراسم اربعین امسال شرکت کردند که از این تعداد تاکنون 1 میلیون و 600 هزار نفر به کشور بازگشتند.

وی درباره تامین امنیت زائرانی که پس از پایان اربعین به کشور بازمی‌گردند، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام مراسم اربعین زائران همواره به کشور عراق رفت و آ‌مد می‌کنند اما تأمین امنیت آنها عادی، به صورت طبیعی خواهد بود و تدابیر خاص امنیتی وجود نخواهد داشت.

حیدری با اشاره به موضوع لغو روادید در ایام اربعین در سال‌های آ‌ینده تصریح کرد: لغو روادید در ایام اربعین در دستور کار قرار گرفته است همچنین دولت و وزارت امور خارجه نیز این موضوع را پیگیری می‌کنند.

سخنگوی مرکزی اربعین با بیان اینکه لغو روادید براساس توافق دو کشور ایران و عراق انجام می‌شود، اضافه کرد: مقدمات انجام این کار فراهم شده است همچنین وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین این موضوع را با وزیر کشور عراق مطرح کردند البته رئیس جمهور هم در مراسم تحلیف خود این مسئله را با نخست وزیر کشور عراق در میان گذاشت.

وی یادآور شد: لغو روادید به عنوان راهبرد مورد توجه است و مقامات ایران در سطح رئیس جمهور، وزیر کشور و معاونت وزیر کشور این مسئله را مطرح کردند، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم چراکه کشور عراق باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

حیدری درباره افزایش درآمد برخی سازمان‌ها و نهادها از جمله هلال احمر در ایام اربعین اظهار کرد: هنوز جمع‌بندی کامل درباره افزایش درآمد برخی سازمان‌ها و نهادها گردآوری نشده است اما هزینه‌های برخی نهادها برای زائران در ایام اربعین از جمله هلال احمر چندین برابردرآمدهایش بوده است.

وی همچنین درباره قیمت اتوبوس‌های بازگشت زائران از پایانه های مرزی به تهران گفت: بعد از پایان مراسم اربعین اتوبوس‌های تعیین شده برای زائران، مسیر رفت به پایانه مرزی را خالی طی می‌کنند به همین دلیل رانندگان هزینه دو مسیر منهای 10 درصد را از زواری که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند، دریافت کردند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: اصناف و کمیته حمل و نقل وابسته به وزارت راه و شهرسازی طبق توافق، قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین را تعیین و بر قیمت‌ آنها نظارت می‌کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 869117

وب گردی

وب گردی