فردا آخرین موج ورود به کشور از مرز مهران است

سخنگوی ستاد اربعین در استان ایلام در رابطه با پیش بینی اش از اتمام زمان ورودی زائراین اربعین به خاک ایران گفت: آخرین موج ورود به خاک ایران تا فردا یک شنبه 21 آبان ماه است.

علیرضا شیروی سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام درباره آخرین آمار ورود زائران به خاک ایران، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: آمار ورود به خارج ایران تا شب گذشته 178 هزار نفر بوده است که تقریبا 70 درصد پارکینگ های مهران خالی شده است.

وی با اشاره از بازدیدی که صبح امروز از پایانه مرزی مهران داشته است، گفت: جمعیت به آرامی در حال تخلیه شدن و ورود به کشور هستند و تا به کنون هیچ مشکل خاصی نداشتیم.

شیروی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از اتمام ورودی ها از مرز ایلام، چه زمانی است، اظهار داشت: انشالله آخرین موج های ورود به خاک ایران تا فردا یک شنبه 21 آبان ماه است.

سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام در رابطه با وضعیت ترافیکی مهران به استان گفت: تمامی مسیرها روان است، این در حالی است که مسیر مهران به ایلام یک طرفه بوده و بعداز ظهر امروز شنبه 20 آبان ماه بعد از ظهر به حالت دو طرفه بازمی گردد، حرکت به حالت عادی و روان در حال انجام است.

وی ادامه داد: روز گذشته شلوغ ترین روز از ورود زائران اربعین به کشور بوده است.

شیروی با بیان این که مرز مهران 24 ساعته باز است ورودی و خروجی های مرز در حال فعالیت هستند، افزود: اتوبوس های بین شهری به اندازه کافی در پایانه مرزی حضور دارند و اتوبوس های شهری مردم را از پایانه تا میدان برکت انتقال می دهند.

سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: با توجه به تمهدیداتی که انجام شده توسط نیروی انتظامی لایه های کنترلی که در طول مسیر قرار داده شده، مدارک هویتی و یا مدارک مسافرتی زائرین چک شده اند.

وی افزود: در طول مسیر بیش از 10 نقطه از لایه ها لایه بندی انجام شده تا از ورود زائران و مسافرانی که فاقد مدارک مسافرتی بودند به پایانه مرزی جلوگیری شود و این موضوع باعث شد تا هیچ گونه شلوغی در داخل پایانه مانند سال های گذشته شکل نگیرد. افرادی که دارای مدارک بودند به راحتی از گیت های خروجی خارج شدند و به همین ترتیب افرادی هم که فاقد مدارک بوده خود را به مرز و پایانه رسانده بودند به شهرهایشان برگشت داده شده بودند.

شیروی با اشاره به بازدید وزیر کشور از مرز مهران گفت: وزیر از وضعیت مرز مهران نسبت به سال گذشته از دو نکته بسیار راضی بودند، اول از عدم حضور افراد فاقد مدارک مسافرتی در پایانه مرزی مهران و بحث امنیت پایدار در مرز و سپس بحث حمل و نقل و جاده که امسال نسبت به سال گذشته توفیقات بسیار زیادی حاصل شد و موجب رضایت زائران را فراهم کرد.

وی با اشاره به تشکر وزیر کشور از عملکرد رسانه ملی و صدا و سیما، گفت: وزیر کشور از همراهی مسوولین ایلام در اقناع، فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به قوانین و مقررات زیارت اربعین، قوانین و مقررات کشور عراق، قوانین و مقررات جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

901/900

کد خبر: 869133

وب گردی

وب گردی