انتقاد معاون بیل کلینتون از ترامپ به دلیل نداشتن دانش درباره تغییرات اقلیمی

معاون بیل کلینتون در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ معتقد است دونالد ترامپ اطراف خود را با بدترین انکارکنندگان تغییرات آب و هوایی پر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ ال گور -- معاون بیل کلینتون و رقیب ناکام جرج بوش در انتخابات سال ۲۰۰۰ آمریکا – که در حال حاضر یکی از چهره‌های پیشرو در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی است، اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اطراف خود را با بدترین انکارکنندگان تغییرات آب و هوایی پر کرده و تلاش‌های او برای متقاعد کردن ترامپ درباره گرم شدن کره زمین بی نتیجه است.

او گفت: پس از سخنرانی ترامپ برای خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، با او صحبت نکرده ام. من نهایت تلاشم را انجام دادم و تصور می‌کردم او سر عقل می‌آید، ولی به من ثابت شد که اشتباه می‌کردم. فکر نمی‌کنم بتوانم نظر او را عوض کنم. او اطراف خود را با بدترین انکارکنندگان تغییرات آب و هوایی پر کرده است؛ بنابراین نمی‌توان ذهنیت او را تغییر داد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشور‌ها مبهوت سیاست‌های آب و هوایی ترامپ هستند. در داخل کشور نیز از واکنش‌های جهانی درباره اقدامات ترامپ پیروی می‌شود. ترامپ اطلاعات اندکی درباره تغییرات اقلیمی دارد و همین می‌تواند موجب صریح‌تر شدن واکنش‌های داخلی و بین المللی علیه او شود.

نظرات ترامپ درباره تغییرات اقلیمی با عقاید «اسکات پروئیت»، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا که از منتقدان صریح معاهده پاریس است، هم ردیف است. او مدعی است که اختلاف زیادی بین دانشمندان در مورد تغییرات آب و هوایی وجود دارد. ال گور و جری براون معتقدند در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شکست بخورد می‌توان بار دیگر به سردمداری آمریکا برای مقابله با تغییرات اقلیمی امیدوار بود.

گور، براون و مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، ائتلاف بزرگی برای مقابله با تغییرات اقلیمی ایجاد کرده اند و در نظر دارند فعالان این عرصه را از شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا فرابخوانند. این ائتلاف بزرگترین نهاد مخالف خروج آمریکا از معاهده پاریس است.

دونالد ترامپ ماه ژوئن گذشته با خروج از معاهده آب و هوایی پاریس که به امضای ۱۹۵ کشور جهان رسیده، به شعار انتخاباتی خود جامه عمل پوشاند. وی همچنین به دنبال احیای صنعت زغال سنگ است که مهمترین عامل در افزایش گرمایش جهانی محسوب می‌شود. رئیس جمهور آمریکا معقتد است موضوع گرمایش جهانی حقه‌ای است که چینی‌ها برای محدود کردن اقتصاد آمریکا پیش کشیده اند.

نمایندگانی از ۱۹۵ کشور جهان متن توافق‌نامه پاریس که به پیمان پاریس نیز معروف است، را ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۵ در همایش تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (موسوم به کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد)، در پاریس، پایتخت فرانسه، به تصویب رساندند. این توافق‌نامه ۲۲ آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی نیز به امضای ۱۹۵ عضو معاهده بین‌المللی «چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم» رسید.

کد خبر: 869176

وب گردی

وب گردی