دستگیری دو کلاهبردار در پوشش مأمور خرید در فردیس

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری دو کلاهبردار حرفه ای در فردیس که در پوشش مأمور خرید ارگان های دولتی و خصوصی، کلاهبرداری می کردند خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ "جواد صفایی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول پرونده ای از کلانتری 11 مرکزی فردیس مبنی بر کلاهبرداری به شیوه و شگرد خرید اجناس تحت عنوان مسئول خرید، با توجه به تعدد شاکیان موضوع در دستور کار مأموران بخش مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات جامع از شاکی اصلی پرونده در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری مشخص شد شخصی با همدستی فرد دیگری اقدام به خرید اجناس (لپ تاپ، لوازم جانبی کامپیوتر و...) تحت عنوان مسئول خرید کارخانه و ارگان های دولتی کرده و چک های بلامحل را به صاحبان کالا داده که پس از رسیدن موعد چک و مراجعه شاکیان به بانک پولی در حساب نبوده است.

این مقام انتظامی گفت: پرونده پس از تحقیقات از شاکیان تکمیل و به رویت مقام قضائی رسید و با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مخفیگاه متهمان در شهرستان کرج مورد شناسایی قرار گرفته که با انجام عملیات غافلگیرانه نامبردگان دستگیر شدند.

سرهنگ صفایی اضافه کرد: از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اسناد و مدارک کشف و با دستور مقام قضائی دو باب مغازه و انبار که به منظور اعمال مجرمانه از آنها استفاده می شد پلمب شد.

وی ادامه داد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات اولیه با توجه به اخذ سوابق کیفری و ارائه ادله و مستندات به بزه انتسابی معترف شدند.

سرهنگ صفایی اظهار داشت: متهمان با توجه به داشتن شاکیان متعدد که تاکنون 57 نفر از آنها شناسایی شده اند با قرار مناسب برای گذراندن دوران محکومیت به ندامتگاه مرکزی کرج معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان گفت: ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده از شاکیان، معادل 10 میلیارد ریال اعلام شده است.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 869203

وب گردی

وب گردی