سفیر افغانستان از نمایشگاه نیمروز در نیاوران بازدید کرد

سفیر افغانستان در ایران، دکتر نصیراحمد نور با حضور در فرهنگسرای نیاوران از برگزارکنندگان نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان"نیمروز" تشکر و قدردانی کرد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نصیراحمد نور که در راس هیأتی به منظور بازدید از نمایشگاه هنزمندان افغانستانی به نیاوران آمده بود با مشایعت سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و مریم کوهستانی از نزدیک آثار نمایشگاه را مورد بررسی قرار داد و لحظاتی را نیز با هموطنانش به گفتگو نشست .

وی در پایان این بازدید در گفتگویی با ذکر این مطلب که نمایشگاه «نیمروز» بیان کننده واقعیات است اظهار داشت : آثارهنرمندان افغانستانی از تمامی جهان با فرهنگ های مختلف اینجا و در یکی از بهترین تالار ها جمع شده است. آثاری که نشان دهنده استعداد و هنر در کشور افغانستان می باشد . تعدادی از خالقین این آثار با وجود این که هزاران مایل از کشورشان دور هستند و مهاجر شده اند توانسته اند استعداد هنری خود را به خوبی پرورش دهند و چنین کارهای ارزنده ای را به نمایش بگذارند.

احمد نور ادامه داد : در واقع در این نمایشگاه مخاطب، ادامه راه اساتیدی چون بهزاد را می بیند که علی رغم مشکلات داخلی توانسته هنرش را به خوبی عرضه کند

وی با اعلام این مطلب که سفارت افغانستان در ایران از کلیه هنرمندان ایرانی که نیت برگزاری نمایشگاه و انجام کارهای فرهنگی و هنری را در کشور افغانستان دارند حمایت می کند گفت: خوشبختانه روابط میان دو کشورایران و افغانستان در همه عرصه ها بی نظیر است و همان گونه که تاکنون برنامه های خوب فرهنگی و هنری در افغانستان برپا شده است سفارت افغانستان در ایران این آمادگی را دارد تا از طریق مجراهای قانونی این روند را استمرار بخشد.

تا کنون شخصیت های برجسته بسیاری از نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان«نیمروز» بازدید کرده اند که از میان آنها می توان به محمد جواد ظریف (وزیر امور خارجه) ، علی مراد خانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ،مجید ملانوروزی (مدیر کل مرکز هنر های تجسمی) ، دکتر مهنام (معاون امور اجتماعی یونسکو)، نگار گرامی (نماینده برنامه جهانی غذا در ایران)، علی بابا اورنگ (هنرمند افغانستان) ، پروین نوبهار (نماینده کانون حمایت از کودکان کار) ،الیاس علوی (نقاش هنرمند و شاعر افغانستانی) ، سیوانکا داناپالا (رییس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ایران)،دکتر محمد رضا مجیدی (دبیر کل مجمع مجالس آسیایی)و ... اشاره کرد .

نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» از ١٢ تا ٢٦ آبان در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان میتوانند در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢٠ به گالری شماره ١ در فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

503

کد خبر: 869219

وب گردی

وب گردی