جشنواره ملی حرکت را بهتر بشناسیم

دانشگاه ها موظفند آثار برگزیده مرحله دانشگاهی جشنواره ملی حرکت را بر اساس فرم های مربوط تکمیل و به همراه مستندات در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. قابل ذکر است که هرگونه اشتباه و یا تعلل در ارسال آثار متوجه دانشگاه می باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ جشنواره ملی حرکت محلی است برای رقابت انجمن های علمی دانشجویی که با تأکید بر هم ­افزایی، تکثیر ایده­ های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمنهای علمی دانشجویی همه ساله برگزار می‌شود.

این جشنواره تلاش می­کند تا مبنا و مبداء حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد؛ جشنواره‌ی ملی حرکت، به تعبیری دیگر، حرکتی است ملی برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خلاق و اندیشمند ایرانی، برای اعتلای ایران و ایرانی و برای ارتقاء موقعیت و اندیشه‌های کمال‌جویی ایرانی و برای ایجاد فردایی بهتر، ایرانی‌آبادتر و آزادتر در پرتو اراده‌ و استعدادهای جامعه دانشجویی کشور.

این جشنواره سالانه توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برگزار می­شود.

جشنواره ملی حرکت شامل دو بخش نمایشگاهی و رقابتی است:

الف- بخش نمایشگاهی: حضور کلیه دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی کشور در بخش نمایشگاهی بلامانع است.

ب- بخش رقابتی: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به منظور حضور در بخش رقابتی جشنواره ملی حرکت باید جشنواره دانشگاهی حرکت را برگزار و آثار برگزیده دانشگاهی را به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت ارسال نمایند. آثار و دستاوردهای ارسالی به دبیرخانه مرکزی توسط داوران جشنواره ارزیابی شده و آثاری که بیشترین امتیاز را کسب کنند به عنوان برگزیده جشنواره ملی حرکت در آیین پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.

جشنواره دانشگاهی حرکت

دانشگاه باید براساس سیاست‌های کلان خود و اهداف مندرج در این دستورالعمل، جشنواره دانشگاهی حرکت را در دو بخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار نماید. در بخش رقابتی، آثار انجمن‌ها، گروه‌های دانشجویی و یا دانشجویان دانشگاه با توجه به شرایط حوزه‌های رقابتی توسط دبیرخانه جشنواره دانشگاهی حرکت پذیرش شده و مورد ارزیابی و داوری قرار می­گیرند. همچنین در بخش نمایشگاهی غرفه‌هایی جهت ارائه و نمایش دستاوردهای علمی در اختیار شرکت‌کنندگان بخش رقابتی گذاشته می‌شود. برگزیدگان جشنواره دانشگاهی حرکت در آئین پایانی جشنواره دانشگاهی معرفی و آثار و دستاوردهایشان به بخش رقابتی جشنواره ملی حرکت ارسال می­شود.

به منظور برگزاری جشنواره دانشگاهی، شورای سیاست‌گذاری جشنواره دانشگاهی با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و نظارت بر فرایندهای جشنواره، به ریاست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تشکیل می‌شود. اعضای این شورا توسط معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه انتخاب شده و می توانند دستورالعمل جشنواره دانشگاهی را وفق مقررات این دستورالعمل تدوین کنند.

شرایط آثار ارسالی به بخش رقابتی

1- آثار باید در قالب یک گزارش از فعالیت­های انجمن علمی دانشجویی باشد.

2- فعالیت­های گزارش شده باید در بازه اردیبهشت 95 تا اردیبهشت 96 انجام پذیرفته باشد. فعالیت­هایی که در این بازه انجام نشده­اند، در فرایند داوری ارزیابی نخواهند شد.

3- هیچ انجمن علمی نمی تواند برای دو سال پیاپی با یک عنوان فعالیت برگزیده شود.

4- فعالیت­های گزارش شده باید ماحصل برنامه­ها و مدیریت شورای مرکزی انجمن علمی باشد. آثار و دستاوردهایی که شورای مرکزی انجمن علمی در آن نقشی نداشته باشد مورد ارزیابی و داوری قرار نخواهد گرفت.

تبصره: دانشگاه ها موظفند آثار برگزیده مرحله دانشگاهی جشنواره ملی حرکت را بر اساس فرم های مربوط تکمیل و به همراه مستندات در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. قابل ذکر است که هرگونه اشتباه و یا تعلل در ارسال آثار متوجه دانشگاه می باشد.

نحوه ارسال آثار به جشنواره

دریافت آثار جشنواره ملی حرکت تنها از طریق سامانه اینترنتی انجام می پذیرد. کارشناس انجمن علمی دانشگاه در طول مدتی که سامانه در دسترس است، امکان ورود به سامانه و تکمیل اطلاعات و فرم ها و بارگذاری فایل گزارش فعالیت ها را دارد.

آدرس درسترسی سامانه: reg.harkatfestival.ir یا harekatfestreg.ir

کد خبر: 869227

وب گردی

وب گردی