انتقاد شدید مک کین از ترامپ

جان مک کین سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای تند اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کشورش درباره روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره روسیه پس از دیدار کوتاهی که او با ولادیمیر پوتین در نشست «اپک» داشت، انتقادات یک عضو ارشد و هم حزبی دونالد ترامپ در سنای آمریکا را به دنبال داشته است.

«دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار اخیر با همتای روس خود، خواستار روابط بهتر با مسکو شده و مخالفان با این مسئله را «کم‌خِرد و نفرت‌پراکن» توصیف کرد.

او در توئیتر خود نوشت: «چه زمانی کم‌خِرَدان و نفرت پراکنان خواهند فهمید که داشتن روابط حسنه با روسیه، چیز خوبی است نه بد. همواره سیاسی بازی کردن، برای کشور ما بد است».

وی سپس با مفید دانستن روسیه در حل بحران‌های منطقه‌ای افزود: «می‌خواهم بحرانهای سوریه، کره شمالی، اوکراین و تروریسم را حل کنم. و روسیه می‌تواند کمک بزرگی باشد!».

این اظهارنظر و همچنین سخنان قبلی ترامپ درباره اینکه او به اظهارنظر پوتین مبنی بر اینکه روسیه دخالتی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نکرده، «باور دارد»، انتقادات رسانه‌ها و برخی مقامات آمریکایی را به دنبال دارد.

جان مک کین سناتور ارشد جمهوریخواه در بیانیه‌ای این اظهارنظرهای ترامپ را به شدت رد کرد.

او تصریح کرد: «اصلا هیچ ارتباطی بین (سیاست و راهبرد) "اول آمریکا" با ترجیح دادن و قبول کردن حرف ژنرال کا.گ.ب و رد حرف جامعه اطلاعاتی آمریکا وجود ندارد».

مک کین ادامه داد: «در همکاری با روسیه برای تقویت رژیم قاتل (بشار) اسد، هیچ "واقع گرایی اصول‌مندی" وجود ندارد؛ رژیمی که بزرگترین مانع راه حل سیاسی برای پایان دادن به خشونت در سوریه است».

وی افزود: «ولادیمیر پوتین اصلا اعتقادی و توجهی به منافع آمریکا ندارد و اگر غیر از این فکر کنیم، نه تنها ساده لوحانه است بلکه منافع امنیت ملی ما را هم در معرض خطر قرار می‌دهد».

کد خبر: 869320

وب گردی

وب گردی