درخت مهربانی شیرازی ها هم رسید

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز گفت: درختی به عنوان درخت مهربانی کاشته شده که بر روی هر کدام از شاخه های آن یکی از وسایل مورد نیاز افراد مستمند بر روی کاغذهایی نوشته شده که افراد با حضور در این محل و با نیت خیر یکی از این کاغذها را بر میدارند و برای تامین این نیاز اقدام می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه خبرجنوب؛بیش از 260 خیر در شیراز سرمایه و وقت خود را صرف انجام کارهای خیر و عام المنفعه کرده اند.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر 260 خیر، عضو این مجمع هستند که 10 نفر آنها از نظر مالی ما را یاری میدهند،250 نفر نیز خیر وقت هستند که وقت خود را برای انجام کارهای عام المنفعه در اختیار ما می گذارند و برای اداره سراهای فرهنگ مهربانی، سرای یار مهربان و یا به عنوان همیار مهربان ترافیک و همیار مهربان فضای سبز با ما همکاری می کنند.
سید عبدالرضا دستغیب اظهارداشت: یکی از مواردی که امروز شهرداری ها به دنبال آن هستند کسب درآمدهای پایدار است و خیرین هر شهر می توانند به عنوان یکی از این منابع درآمدی باشند. امروز در شیراز با تشکیل این مجمع، خیران فعال شده اند و به طور قطع این یک درآمد پایدار بدون منت است که خیرین در اختیار شهر و مردم قرار می دهند.
وی اضافه کرد: از زمان تشکیل این مجمع تا کنون 2 و نیم میلیارد تومان پروژه اجرا و به بهره برداری رسیده که از جمله آن ها می توان به مرکز خود اشتغالی بانوان در کوشک میدان اشاره کرده که برای اشتغال 80 نفر از بانوان ساخته شده و به کمیته امداد واگذار گردیده اما در حال حاضر از این طریق تنها برای 30 نفر از بانوان اشتغالزایی صورت گرفته که این رقم از وعده ای که داده شده عقب تر است و اگر نتوانند برای تعداد در نظر گرفته شده اشتغالزایی کنند این محل در اختیار تشکل های دیگری که در این زمینه فعالیت دارند قرار می گیرد.
دستغیب ادامه داد: ساخت 7 سقاخانه، کتابخانه خواجه نصیرالدین طوسی، کتابخانه و نمازخانه بوستان کوثر، زمین فوتبال چمن مصنوعی کوشک میدان و نمازخانه بوستان انقلاب از جمله پروژه هایی است که طی این مدت توسط خیرین اجرا شده که با احتساب هزینه زمین این پروژه ها که متعلق به شهرداری شیراز بوده بیش از 5 میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده است.
وی اظهارداشت: علاوه بر این هم اکنون چندین پروژه بزرگ از جمله مسجد بوستان 580 هکتاری، درمانگاه خیریه شهرک سهل آباد، مجموعه ورزشی شهرک مهدی آباد و تعداد دیگری پروژه خدماتی، رفاهی و اجتماعی به ارزش 13 و نیم میلیارد تومان توسط خیرین این مجمع در حال اجراست که با احتساب هزینه زمین، این مبلغ به 27 میلیارد تومان افزایش می یابد و سرجمع پروژه های اجرا شده و در دست ساخت ما به بیش از 30 میلیارد تومان خواهد رسید.
دستغیب ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما در مجمع، ایجاد 4 سرای مهربانی در 4 گوشه شهر است که از زمان آغاز فعالیت این سراها تا کنون یعنی از پایان سال 94 افزون بر 80 هزار دست لباس، 42 هزار جلد کتاب، 2357 قلم لوازم منزل، 32 هزار خشاب دارو، 820 بسته مواد غذایی و 920 بسته لوازم تحریر توسط مردم به این مراکز تحویل داده شده که میان خیریه ها و نیازمندان واقعی توزیع شده است.
وی افزود: یکی از اقدامات ما جمع آوری لوازم منزل شهروندان برای نیازمندان است که تنها با یک تماس با مرکز 137 شهرداری از جانب شهروندانی که می خواهند لوازم منزل خود را که هنوز سالم هستند در اختیار نیازمندان قرار دهند، خودروهای مربوط به سرای مهربانی در محل حضور می یابند و وسیله مربوطه را از شهروندان تحویل گرفته و به افراد نیازمند تحویل می دهند حتی شهروندان نیز خود می توانند روند تحویل را رصد کنند.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز ادامه داد: در کنار این موارد در هر کدام از این سراهای مهربانی درختی به عنوان درخت مهربانی کاشته شده که بر روی هر کدام از شاخه های آن یکی از وسایل مورد نیاز افراد مستمند بر روی کاغذهایی نوشته شده که افراد با حضور در این محل و با نیت خیر یکی از این کاغذها را بر میدارند و برای تامین این نیاز اقدام می کنند.
دستغیب گفت: افراد پس از انتخاب کاغذ مورد نظر و تامین وسیله ای که در آن نوشته شده به 3 طریق می توانند آن را به فرد مربوطه برسانند؛ ابتدا آن که خود وسیله را درب منزل فرد تحویل دهند، دوم اینکه آن را به سرای فرهنگ مهربانی تحویل دهند و سوم این که فرد نیازمند با حضور در سرای فرهنگ مهربانی خواسته خود را از خیر مورد نظر تحویل گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که چه کسی اعتبار خیریه های مرتبط با سراهای فرهنگ مهربانی را تایید می کند، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی خیریه در شهر فعالیت دارند که ما تنها با تعدادی از آنها که تایید شده هستند ارتباط داریم این در حالی است که برای نظارت بیشتر بر توزیع این اقلام میان نیازمندان واقعی بازرسی را برای سرکشی به این خیریه ها تعیین کردیم و به صورت مستمر بر فعالیت این واحدها نظارت داریم.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز گفت: یکی دیگر از اقدامات ما ایجاد سراهای یار مهربان در 2پایانه اتوبوسرانی درون شهری شیراز به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی است که در این محل ها کتاب به صورت امانی به مسافرین ارایه میشود و آنها پس از مطالعه، کتاب را به این سراها بازمی گردانند.
وی افزود: در حال حاضر در هر کدام از این سراهای یار مهربان 2 هزار جلد کتاب وجود دارد و در آینده نزدیک 4 پایانه دیگر مربوط به اتوبوس های درون شهری شیراز هم به این سراها مجهز می شوند.
دستغیب گفت: برای تسهیل کار خیرین هم اکنون بیش از 50 تا 60 بسته شامل پروژه هایی که خیرین می توانند در شهر اجرا کنند در یک کتابچه تهیه شده است که این پروژه ها شامل موارد فرهنگی، مذهبی، کتابخانه، گرمخانه و سایر نیازمندی های شهر است.

901/900

کد خبر: 869323

وب گردی

وب گردی