رئیس انجمن سینماداران: سینماهای «لاله زار» به تدریج تخریب خواهند شد

محمدقاصد اشرفی، با اشاره به تغییر کاربری سینماهای لاله زار، گفت: سینماهایی که در این منطقه هستند به تدریج با تغییر کاربری تخریب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، اواخر شهریور ماه امسال تصاویری از حذف تابلوهای چند سینمای قدیمی در خیابان لاله زار در فضای مجازی منتشر شد.

این تصاویر در حالی انتشار یافتند که گفته شده بود احتمال ثبت ملی سینماهای خیابان لاله‌زار وجود دارد اما همزمان با هفته سینما در شهریورماه در اقدامی عجیب شهرداری منطقه 12 تهران سردرها و تابلوهای سینماهای تاریخی خیابان لاله زار را جمع‌آوری کرد.

مدیران شورای جدید شهر تهران در بازدیدی که در روز سینما از پردیس سینما آزادی داشتند اعلام کرده بودند که «یکی از برنامه‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران احیای سینماهای قدیمی در بافت‌های قدیمی از جمله خیابان لاله‌زار و خیابان ناصرخسرو است. برخی سینماهای تاریخی و قدیمی بخصوص در خیابان لاله‌زار در حال تملک است و پکیج فرهنگی با محوریت خانه اتحادیه در حال اجرایی شدن است.»

سپیده سیروس نیا، معاون میراث‌فرهنگی استان تهران نیز در همین راستا از ثبت ملی سینماهای لاله‌زار در آینده خبر داده بود.

حال پس از گذشت دو ماه از حذف سردر و تابلوهای بعضی از سینماهای لاله زار، محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران از این اتفاق ابراز بی اطلاعی کرده و به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: خیابان لاله زار بیشتر در اختیار مغازه های الکتریکی است و با توجه به اینکه این سینماها به دلیل فروش کم سال ها است که تعطیل شده اند و مورد حمایت دولت قرار نگرفتند ادامه حیات آنها با مخاطره همراه شده است.

وی افزود: سینماهای لاله زار متعلق به بخش خصوصی است و چندین سال است که این ملک ها بی استفاده مانده است و به دلیل اینکه دیگر درآمدی برای صاحبان خود نداشتند به مرور تغییر کاربری خواهند داد.

اشرفی درباره ثبت ملی این سینماها، گفت: این موضوع به دولت مربوط می شود که از سینماهای قدیمی که دیگر قابل استفاده نیستند حمایت کرده و با اختصاص بودجه به این بخش از تخریب و تغییر کاربری آنها جلوگیری کند چون این اماکن بسیار خاطره انگیز هستند.

وی ادامه داد: سینماهای دیگری هم که در این منطقه هستند به تدریج با تغییر کاربری تخریب خواهند شد و با ساخت پردیس های سینمایی دیگر جایی برای سینماهای قدیمی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، خیابان لاله زار تهران، به دلیل تعداد سینماهایی که در گذشته داشته از خاطره انگیز ترین خیابان های تهران است که با توجه به ساخت سینماهای جدید و پردیس ها در مناطق مختلف تهران این سینماهای قدیمی رونق گذشته خود را از دست داده و به مرور تعطیل شدند.

سینما همای قبل و بعد از تخریب سردر

سینما نادر قبل از تخریب تابلو




سینما نادر بعد از تخریب سردر




سینما شهرزاد قبل از حذف سردر



سینما شهرزاد بعد از حذف سردر



سینما جهان قبل از تخریب سردر



سینما جهان بعد از تخریب سردر



سینما سحر قبل از حذف سردر



سینما سحر بعد از حذف سردر

501

کد خبر: 869334

وب گردی

وب گردی