دستمالچیان: عربستان  ضعیف تر از آن است که با ایران  درگیر شود

سفیر پیشین ایران در عربستان تاکید کرد: عربستان بسیار ضعیف تر از آن است که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران وارد درگیری نظامی شود.

احمد دستمالچیان سفیر پیشین ایران در عربستان، درباره دلایل تنش های اخیر میان ایران و عربستان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز اظهار داشت: هنگامی که عربستان سعودی در تمام پرونده های منطقه ای خود شکست خورد و همچنین شکستی که از انصار الله در یمن خورد، عقده ای بزرگ در وجودش به وجود آمد که کشوری که ادعای قدرت و ثروت دارد، نتوانست در کشور کوچکی به نام یمن به اهداف خود برسد.

وی افزود: در این شرایط عربستان باید به دنبال بحران آفرینی جدیدی باشد و سوژه ای پیدا کند تا شکست های اخیر خود را برگردن دیگری بیاندازد؛ در این برهه جمهوری اسلامی ایران انتخاب عربستان سعودی بود تا فکرها را به سمت آن متمرکز کند.

سفیر اسبق ایران در عربستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قدرت بسیار مهمی در منطقه است و با درایت و تدبیر اقدامات خود را انجام می دهد و در مقابل شکست های عربستان همواره پیروز شده است؛ در نتیجه عربستان سعودی فشارها را به سمت ایران هدایت کرد تا آن را مقصر اصلی اتفاقات منطقه نشان دهد.

دستمالچیان در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال درگیری نظامی میان ایران و عربستان گفت: عربستان بسیار ضعیف تر از آن است که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران وارد درگیری نظامی شود؛ به این دلیل که نه توانایی برخورد را دارد و نه توانایی دفاع از خود را دارد.

وی تصریح کرد: عربستان اگر توانایی آن را داشت که در بعد نظامی اقدامی بکند در مقابل برادران یمنی اقدام می کرد، عربستان در حاضر به بمباران مناطق مختلف یمن و کشتار زنان و کودکان می پردازد اما به هیچ کدام از اهداف های نظامی و سیاسی خود در یمن نرسیده است .

سفیر سابق ایران در عربستان در پایان خاطر نشان کرد: عربستان سعودی از لحاظ نظامی و سیاسی ضعیف تر آن است که خود را با ایران درگیر کند و حتی فکر درگیری نظامی با ایران را هم نمی کند، زیرا در صورت وقوع درگیری نظامی بسیاری از تاسیسات نظامی و غیر نظامی آن ها نابود خواهد شد.

302

کد خبر: 869397

وب گردی

وب گردی