مدیران محیط زیستی نتوانستند امانت نسل‌های آینده را نگهداری کنند

مجید سرسنگی، گفت: در این 40 سال بسیاری از مدیرانی که متولی محیط زیست و میراث فرهنگی بودند باید پاسخگو باشند که چرا از امانت نسل‌های آینده نگهداری نکردند.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نخستین نشست خبری جشنواره ملی عکاسی ماسار که صبح امروز، 21 آبان ماه در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌‌های نسل جدید به مسائل اجتماعی توجه بسیاری می‌کنند و در واقع اجتماع محور هستند به همین دلیل در حال حاضر دغدغه بسیاری از دانشجویان رویدادهای اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم جهان در حال حاضر با مشکلات زیست محیطی دست به گریبان هستند ادامه داد: مسائل و مشکلات محیط زیست و حفظ میراث فرهنگی در همه جای دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد. نگهداری از ساختمان‌های قدیمی و توجه به میراث‌های فرهنگی در گذشته موضوعی خاص بود اما امروزه لزوم حفظ محیط زیست و توجه به تاریخ یک امر جدی و حیاتی است.

سرسنگی افزود: دانشجویان و دانشگاهیان به موضوعاتی می‌پردازند که از جمله مهمترین مسائل روز کشور است؛ کمبود آب در کشور و نابودی جنگل ها به یک سردرگمی زیست محیطی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد دانشگاهی در گذشته نسبت به مسائل محیط زیستی هشدار لازم را نداده اند، خاطر نشان کرد: بسیاری از افرادی که در حال حاضر نسبت به وضع محیط زیست و میراث فرهنگی انتقاد می کنند خودشان در پیشبرد شرایط به این سمت نقش اساسی داشتند به همین دلیل، نمی‌توان انتقاد آنها را مورد توجه قرار داد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت بحث میراث فرهنگی، گفت: در کشور ما هیچ اهمیتی به میراث فرهنگی داده نمی‌شود، خانه‌ها را با خاک یکسان کرده و به جای آن مجتمع‌های تجاری ایجاد می‌کند این در حالی است که در کشورهای دیگر حفظ میراث فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرسنگی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و زیست بوم امانت نسل‌های بعدی هستند گفت: به لحاظ فرهنگی به این می‌رسیم که به گذشته خود اهمیت نمی‌دهیم با این حال نسل جدید ما باید بدانند که چه فرهنگ بزرگی دارند اما متاسفانه ما در حال پاک کردن این تمدن هستیم.

در ادامه مراسم مسعود مکاری دبیر جشنواره «ماسار» درباره این جشنواره، اظهار کرد: «ماسار» نام چشمه ای در شهرستان کاشان است. کلیت جشنواره براساس بوم گردی پایدار تعیین شده و چهار بخش در این جشنواره با نام های طبیعت ، بخش دوم میراث تاریخی، بخش سوم نوروز و بخش چهارم(بخش ویژه) روستا است.
او با اشاره به ملی بودن این جشنواره، ادامه داد: 3527 اثر در بخش های مختلف برای جشنواره ارسال شده است. این تعداد آثار از نزدیک به 420 دهستان بوده است. شرکت کنندگان در این جشنواره از 30 استان بوده اند که در مجموع 952 نفر برای ما عکس ارسال کرده اند.
به گزارش ایسکانیوز، در حاشیه این نشست از پوستر جشنواره «ماسار» رونمایی شد.

503

کد خبر: 869436

وب گردی

وب گردی