مصرف بنزین تهرانی‌ها دوبرابر کشور ترکیه/ ضرورت همکاری 26 دستگاه دولتی در راستای کاهش آلودگی هوا

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شهر تهران سالانه 2 برابر کشور ترکیه بنزین مصرف می کند گفت: امروز مصرف بالای بنزین در کلانشهر تهران به هدررفت منابع کشور و آلودگی هوا منجر می شود و در واقع مردم با این اقدام عرصه را به خود تنگ می کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کیومرث کلانتری روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا در جمع خبرنگاران گفت: امروز مصرف بالای بنزین در کلانشهر تهران به هدررفت منابع کشور و آلودگی هوا منجر می شود و در واقع مردم با این اقدام عرصه را به خود تنگ می کنند.
کلانتری با بیان اینکه برای کنترل آلودگی هوای تهران مردم نیز نقش موثر و گسترده ای دارند افزود: مردم باید در این مسیر همراه مسئولان بوده و با رعایت فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و خودداری از استفاده خودرو شخصی مخصوصا در روزهای حساس در این مسیر کمک کنند.
او گفت: برای کنترل کیفی و رفع معضل آلودگی هوای تهران، 26 دستگاه دولتی مسئولیت قانونی و اجرایی دارند که نظارت، هماهنگی و گزارش گیری آنان بر عهده سازمان محیط زیست به عنوان دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوا است.
کلانتری ادامه داد: در این زمینه همه دستگاه ها از جمله وزارت صنعت با تولید خودروی استاندارد، وزارت نفت با تولید بنزین استاندارد، شهرداری با توسعه فضای سبز و نهادهای دیگر با انجام مطلوب کارویژه های خود مسئولیت دارند و لازم است نسبت به آن متعهدانه عمل کنند.
او با بیان اینکه موضوع توسعه محیط زیست و ایجاد جنگل در استان تهران امر جدی و مهمی است گفت: شهرستان های استان تهران با مسئولیت فرمانداری ها و دبیری شهرداری ها باید نسبت به ارتقای سرانه فضای سبز در قالب طرح جامع و کلان مدون اقدام کنند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 869472

وب گردی

وب گردی