سه چالش بزرگ استان یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، داشتن محیط سالم در زندگی افراد جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: استان یزد با چالش‌هایی چون خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز، «محمدحسن لطفی» در نشست کارگروه تدوین سند جامع سلامت استان افزود: یزد در شیوع دیابت، اختلالات چربی خون و فشار خون به ترتیب در رتبه‌های پنجم،هفدهم و نهم کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه شیوع انواع سرطان در بین مردان در رتبه سوم و در مصرف دخانیات، فست فودها، نمک و چاقی به ترتیب در جایگاه دوازدهم، ششم، سیزدهم و چهاردهم کشوری هستیم از این رو باید سطح سواد سلامت مردم استان افزایش یابد .

لطفی با اشاره به این که برای پیشگیری از این بیماری‌ها به همکاری بین‌بخشی همه دستگاه‌ها نیاز است، گفت: 25 درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، 50 درصد حاکمیت و 30 درصد به نظام سلامت مربوط می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، داشتن محیط سالم در زندگی افراد جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: استان یزد با چالش‌های چون خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده مواجه است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی کرد تا مردم از زندگی سالم بهره‌مند شوند .

وی تصریح کرد:سالانه چهار هزار و 860 نفر در استان فوت می‌کنند که علت فوت 230 نفر از آنها، عوارض ناشی از آلودگی هواست.

معاون‌بهداشتی دانشگاه با اشاره به سند سلامت استان، خاطرنشان‌کرد: این سند پنج ساله است و در آن به علل بیماری‌ها، ارتقای شاخص سلامت افراد و افزایش امید به زندگی توجه ویژه‌ای شده است

گفتنی است، افزایش کیفیت زندگی، کاهش 15 درصدی بیماری‌های غیرواگیر و افزایش 25 درصدی سطح سواد سلامت از اهداف تدوین سند جامع سلامت استان است .

902/900

کد خبر: 869499

وب گردی

وب گردی